Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 3971 ggr
Renor
0

Bilder Tack

Hej på er alla!
Jag och en kompis ska göra ett projektarbete i skolan, vi vill skriva om olika kamphundsraser. Vi tycker att den allmänna synen på dessa raser är lite misstolkad…

Ni som har pitbull, amstaff eller staffe kan väl lägga upp lite bilder och skriva vilken ras det är. Det är svårt att se vilken ras det är om man söker på typ google bilder. Söker man på pitbull så kommer det en massa olika raser upp Glad

Om vi får använda era bilder på vår hemsida (del av arbetet) så får ni gärna skriva det.

Tack!

Ps. om ni har tips på missförstådda raser får ni gärna skriva vilken Flört

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en Perro Dogo Mallorquin som du kan få en hel drös med bilder på .. dock är det ju ingen av dom raserna som du nämnde.. men det är oxå en kamphund :)

[Howard]
0

Hur anser ni att den allmäna synen på vilken ras är fel ?

Vart ifrån har ni hämtat rasinformationen och vilken ras är erat huvudsakliga intresse ? Eller ska ni prata om "kamphundar" allmänt ?

Renor
0

#3 Vi har inte samlat ihop faktan än men vi ska intervjua uppfödare mm. Har du tips på trovärdiga källor så får du gärna dela med dig av dem.

Med den allmäna synen menar vi att många är väldigt rädda för de så kallade kamphundsraserna och kopplar dem direkt till mördarmaskiner.. är detta korrekt undrar vi!!!

Vårt fokus ligger som sagt på amstaff staffe och pitbull, men vi vill även skriva om hur synen på "kamphundsraserna" har vuxit fram, det innebär alltså att vi förutom nämda raser kommer att skriva lite om dessa hundar i allmänhet.

Renor
0

#2 Tack tack tack Skrattande

[Howard]
0

Uppfödare utav APBT(Pitbulls) kommer du inte att komma i kontakt med i detta land. Möjligtvis en herre vars efternamn börjar på H, men det är ingen jag skulle inta information ifrån till en artikel/projektarbete.

www.pitbullforum.se <- Det är väl här du har störst chans att hitta fakta om alla dom tre raserna du nämner.  Dock så får du nog leta faktan själv på forumet och inte förvänta dig så mycket på att folk är hjälpsamma, folk utan kunskap som dyker upp helt plötsligt utan kunskap och ska börja skriva om dem är ingen höjdare, ur många inkl. min egen syn.

Renor
0

#6 Vi är inte helt nya på ämnetGlad vi går på djurgymnasiet stockholm och har lästhundkurser, etologi, gått på föreläsningar mm.
Men tack för informationen!!!

[Howard]
1

Hundkurser och etologi ger ju föga kunskap om hur en ras fungerar eller vad den är.

Något ni bör utelämna ur projektet är APBTn då ingen info om den är bättre än en halvdan eller en felaktig.

Renor
0

#8 Vi har i hundkursen gått igenom raser och sånt!
(det är inte min mening att försöka motbevisa digGlad)
du har nog helt rätt i att det kan vara svårt att finna fakta! Ev. får vi byta ras… men vi vill nog testa först. Har du något förslag på en annan ras vi kan ta, vi har förstås en lista själva men det är alltid intrassant att höra vad andra tycker!

Olga RW
0

#4 Med den allmäna synen menar vi att många är väldigt rädda för de så kallade kamphundsraserna och kopplar dem direkt till mördarmaskiner

Läst för mycket kvällspress?..

FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

axilur
6

Vilken tråkig ton det var i den här tråden… Foten i munnen

/Anneli

[Howard]
5

Folk utan raskunskap som ska lära andra eller prata in för en större grupp människor gör mer skada än nytta. Folk som ska "rädda rasen/erna" gör i regel mer skada än nytta.

axilur
3

#12 Förklara det då istället?

/Anneli

[CaneCorso]
0

Det är så tråkigt att folk ska klassa någon ras som "kamphund" 
Det finns inga kampraser utan bara nån enstaka ras som är mer avlad för att kunna göra större skada i kamp.

Jag kan göra en chihuahua till en kamphund om jag vill!! 
SÅ trött på folk som kallar dessa hundar "mördarhundar" "kamphundar" "monster".

[Howard]
0

Så, en ras som avlats fram specifikt för ändamålet hundkamp är ingen kamphund/kamphundsras ?

Vad är isf APBTn ?

[CaneCorso]
0

Nej inte längre, stor fokus har lagts ner på dessa raser för att avla fram familjehundarna i dom.

Kan någon nämna en nutida kamphund ?

[Howard]
0

En nutida kamphund ? Jag kan ge dig ett par.

Gr ch Vengaence
Ch Bobby Peru
Gr Ch Chilindrina
Gr Ch Budo

APBTn är än idag avlad för ändamålet, det är flertalet länder som inte har något förbud emot hk runt om i världen. Att säga att APBTn avlas för att vara en familjehund är inget annat än rent skitsnack, okunnigt sådant med och rent ut sagt farligt att kasta ur sig på internet.

[CaneCorso]
0

Jag pratar om sverige. ..

Dom raserna du skrev, liknar ju väldigt mycket engelsk bulldog, amstaff, pitbull. ( det vanliga )

Att folk kommer upp till mig och kallar mina hundar kamphundar.

[Howard]
0

Rasen är väl större än enbart i Sverige, eller hur ? Angåend svenska hundar och aveln tänker jag inte uttala mig något om detta.

Dom raser jag skrev ? Vad pratar du om nu ? Du bad mig att skriva nutida kamphundar, jag gav dig ett par namn och du börjar att prata om olika raser ?

Jaha, kul eller inte kul för dig att det sker men vad har det med ämnet att göra ?

Mischa
1

Dom individer han nämde är pitbulls, som svar på din fråga om nutida kamphundar, för det är precis vad dom är.

≧◔◡◔≦

Renor
1

#10 Ja, det är precis vad vi tycker! Folk läser alldeles för mycket kvällspress. Synd eftersom jag tycker det ger en ganska vriden bild av raserna. En massa bilder på bitna barn utan någon förklaring varför och hur raserna fungerar.

Renor
0

#14 ja, det är precis det vi menar! Det är det som vår sida ska handla om! Glad

Renor
3

Howard, kan du inte skriva precis vad du tycker ist för att antyda saker hela tiden?! vad tycker du egentligen om "kamphundsraserna"? varför tycker du så? Har du någon erfarenhet?
(inget illa menat!)

Olga RW
0

#21 Under de 11 åren som ägare av hundar av bull&terrier typ har iaf vi inte haft problem med samhällets attityd. Tror att fler bör ta av sig offerrocken och sluta övertolka allt och ta åt sig :)

[Howard]
0

Jag skriver precis det jag tycker, om du sedan inte förstår är inte mitt problem.

Jag bryr mig inte spec om vad folk har för hund, det är inte jag som ska mata eller rasta den så det bryr mig inte i ryggen liksom.

Jag har erfarenhet, ja. Förmodligen större än dom flesta när det kommer till just "kamphundsraser" samt en enskild ras.

Renor
0

#25 Va menar du med "en enskild ras"?
Vad har du för erafarenheter då? Har du ägt en?

[Howard]
0

Ja, vad betyder meningen ? Att jag har betydligt mer kunskap speciellt angående en ras förmodligen va ?

Jag har ägt ett par och träffat ett hundratal.

monstermash
9

#27 - Om du nu har så mycket erfarenhet, så varför delar du inte med dig om den istället? I #12 antyder du att TS gör mer skada än nytta om hen inte har kunskap om rasen hen ska berätta om. Så hjälp TS och dela med dig av din kunskap istället! Både #13 och #23 har bett dig att dela med dig av vad du tycker om kamphundar, inget av dem inläggen har du svarat på. Obestämd Har man erfarenhet delar man väl med sig om den, eller?

Sedan tror jag TS är intresserade av Sverige, inte "kamphundar" utomlands. Det är ju oftast fall om "kamphundar" i Sverige, som det står om i tidningen. Citerar TS i #21, "folk läser alldeles för mycket kvällspress". Det är klart att raserna är större än i Sverige, men mig veterligen har jag inte läst många "kamphund attackerade barn .. i (annat land)" utan det brukar vara i Sverige det har hänt. Det är ju i Sverige fördomarna TS vill bemöta finns. Så kamphundarna du skrev i #17 är ju på sätt och vis inte relevanta, eftersom de, så vitt jag vet iallafall, inte finns i Sverige.

Skriver du i ett forum och någon inte förstår vad du menar, skulle jag även påstå att det visst är ditt problem. Ingen idé att skriva sina åsikter om man inte tänker göra sig förstådd och förklara om någon inte förstår vad man menar.

Renor
0

#28, jag håller med dig! men vad betyder "TS" ?Glad

monstermash
0

#29 - TS = Trådskaparen. Alltså är det du i denna tråden :)

Jenna_Nord
2

Jag har bara ägt amstaff i snart 2 år, och ändå fått stå ut med extremt mycket fördomar. Både från släkt och främmande människor! Har även flera kompisar som äger liknande raser och som ständigt måste försvara den. Så om #24 verkligen inte haft några problem på den biten ska hon skatta sig lycklig istället. För inte alla som har de så.

Så jag tycker bara de är bra att fler tar just "kamphundarna" som projekt i skolan för att försöka dela med sig om vad de är för goa raser egentligen. En stor eloge för att TS faktiskt vågar fråga inne på ett sånt här forum om råd istället för att bara skriva ett halvtaskigt arbete utan några bra erfarenheter. Borde inte TS uppmuntras istället då istället för alla dessa tråkiga kommentarer.
Fortfarande så otroligt många som ser de som onda hundar, och förstår inte hur står roll hundägaren har i fostran.

#0 Föreslår att du pratar med Ixectrona som lagt upp inlägget "dangerous dogs", en egen film om just handlar om missförståndet av bullhundar. Kanske h*n kan dela med sig om var h*n fått sin information ifrån, eller har lite tips till erat arbete :)

Mvh Jenna

Olga RW
0

Dessa hundar är goa, absolut, men det är inte allt de är. Dessa raser kan passa många, men absolut inte alla. Nu vet jag inte exakt hur TS kommer att lägga upp sitt arbete. Men jag tror fortfarande att för mycket "rosa moln" gör mer skada än nytta.

Jenna_Nord
2

Hellre de än att Sverige tar efter danmark och norge..

Mvh Jenna

Olga RW
0

Det är ju just det som kan leda till problem. Danmark och Norge förbjöd knappast rasen för att ingen har visat folket hur goa hundarna är.

Förstår inte varför man ska behöva välja mellan pest och kolera jämt.

Jenna_Nord
1

För dom förbjöd rasen för att.. alla visste hur goa dom var? :P
Okunskap som lett till förbjudande av raser.

Men jag ska inte vara mer OT nu. Sagt vad jag tyckte :)

Mvh Jenna

Olga RW
0

De förbjöd raserna för att det var ett politiskt drag som spelades ut på folks rädsla, och ja, även viss problematik främst med den okontrollerade aveln utanför DKK och NKK. Hur goa eller mindre goa enskilda individer är, är helt irrelevant. Man kan inte med samma enkelhet förbjuda dåliga hundägare och oseriösa uppfödare, bl.a. därför rök raserna.

Varför säger man alltid att det är OT när man fått igång en diskussion? Vill du inte diskutera med mig kan du ju skriva det. Tycker att det visst hör till ämnet då rasförbud och "misstolkade synen hos allmänheten" på "missförstådda raser" hänger faktiskt ihop.

Jag hoppas att TS gör något bra av sitt arbete i ämnet.

Jenna_Nord
1

Det är OT då TS främst ville ha bilder där vi skriver vilken ras, då det är väldigt svårt att googla fram och veta till 100% att de är renrasiga.

Om TS vill ha hjälp till arbetet eller förslag på vad de kan ta med, borde ju h*n göra en ny tråd, eller skriva det som kommentar :)

Mvh Jenna

Renor
1

#27, förlåt om jag har förolämpat dig på något sätt, men när du skriver så låter det så extremt otrevligt.

#28, Tck, du fattar vad jag menar!

#31, Tack Glad!

#32, jag tror inte heller att för mycket "rosa moln" är bra. Syftet med projektet är inte att få alla människor att köpa "kamphundsraser" och börja älska dem. Syftet är att ta reda på så mycket som möjligt och samla det på en plats. Vi ska skriva opartisk fakta och sedan diskutera den ur olika perspektiv. Ví vill bara ge raserna och dess ägar en chans att bli förstådda. Sen är det upp till de som läser att avgöra vad de tycker om rasen, men det är väl bättre att bli "dömd" utifrån fakta än utifrån rykten och fördomar.

valbal
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag gick också på Djurgymnasiet Stockholm och skrev också ett arbete om pitbull och hittade en massa fakta om det. Det finns böcker om American pitbulls. Min kusin hade en pitbull och hon hade böcker om rasen så fick mycket hjälp men kolla bibliotek och sånt de har alltid något.

Detta är då min kusins hund.

valbal
0

det du kan söka på också för att få lite mer info är off the chain (tror det stavas så) men där berättar människor om speciellt pitbull och lite om de andra raserna om varför människor använder de i dåligt syfte s de visar både bra och dåliga sidor om olika människor. och hur fel visa har med att döma de med en gång.

[Howard]
1

Off the chain ska du inte använda som fakta för ett skolarbete då den filmen är gjord/sponsrad utav PETA som inofficielt har som mål att utrota APBTn.

valbal
0

Har du sett filmen? Men man kan få fakta om hur olika människor ser på raserna?! Och detta var just menat till de som ville ha fakta och veta, men visst jag visste inte att PETA eller vad det nu heter (bryr mig inte) för vi i skolan fick använda och se på den.

IALLAFALL ni som ska göra skolarbetet kan kolla på denna på youtube.

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=xWhTU_bujCo&feature=channel hoppas det hjälper er :).

[Howard]
3

Jag har sett filmen, ja. Annars skulle jag förmodligen inte uttala mig angående den, eller hur ?

Ser på raserna, hela dokumentären är gjord för att mer eller mindre visa att APBTn endast är en kamphund och visa hundkampens sämsta sidor som pågår i div. ghetton bland slumfolket.

Att du sedan inte vet vad/vilka PETA är men påstår ha pluggat på en djurskola/linje finner jag föga förvånande. Och att du sedan själv har använt filmen som faktakälla till ditt arbete men inte ens stött på PETA eller blivit frågad vartifrån deras information kommer, bevisar bara att det är oseriöst.

Folk är alldeles för jävla godtrogna och tror på det dom ser istället för att vara källkritiska och leta reda på hur det faktiskt ligger till.. Eller det kanske är lathet ?

valbal
1

ja men då är det väl mitt problem eller? inte du som har pluggat på skolan eller hur?! SEn så vet du inte heller vad vet du om vad jag vet om PETA men palla lägga ner tid på såna som du ska alltid hålla på när några bara ville ha lite hjälp…

tack o hej!!!

[Howard]
2

Såna som mig, menar du då folk med ett seriöst intresse för rasen APBT och mångårig, närmare ett decenniums personliga erfarenheter om och runt det som rör hundarna i detta land och i övriga världen ? Om ja, så nej. Du borde inte palla lägga ner tid på såna som mig/oss då dina egna kunskaper samt erfarenheter troligtvis är grundade på div hopplock av fakta samt blandrasägare som inte vet bättre än tro att dom äger rasrena hundar.

Renor
2

#45 Allvarligt! varför skäller du ut folk som bara vill hjälpa oss? det är en sak att säga vad man tycker, men att racka ner på folk är inte ok!!!

Fjunis
3

"Jag har erfarenhet, ja. Förmodligen större än dom flesta när det kommer till just "kamphundsraser" samt en enskild ras."

Vad gör du ens i tråden om du inte ska dela med dig av dina "erfarenheter" från närmare ett decenniums tid? Du står endast och klankar ner på andras "dåliga" kunskaper. Hur kan vi ens veta att du är kunnig inom dessa raser när du endast framstår som bäst men inte "bevisar" det?

Olga RW
1

Synd att ni inte tar till er av Howards inlägg, utan tar på er offerrocken och bortser från innehållet i hans inlägg som bjuder in till vettig diskussion om APBT och rasinformtionen som finns kring rasen mm., samt kan leda till att ni får mer insikt i ämnet.

Men det är väl viktigare att försvara sina egon än att få möjlighet att leverera rätt information till en del av allmänheten genom sitt arbete…

axilur
5

#48 Det är väl ändå Howard som är motarbetaren här? I flera inlägg har personer försökt få Howard att dela med sig av sina ovärdeliga erfarenheter istället för att vara en besserwisser och endast påpeka hur himla fel alla andra har. Har man gett upp på människor intresserade av detta så har väl poängen med att hänga i ett bullhundsforum förlorats, eller?

/Anneli

[Howard]
1

Du får gärna kalla mig motarbetare, det är jag glädjeligen om det ev. kan stoppa ett rasförbud eller stoppa folk att sprida felaktig information om min ras till allmänheten. 

APBTn är ingen ras för gemeneman, faktum är ju att jag är relativt säker på att ca 70% av dom som ska skriva sådana här "rädda rasen"-artiklar inte ens har träffat en endast APBT. See my point ?

Jag får helt enkelt inte ihop hur man kan påstå sig brinna för något och viljja rädda något man inte ens själv har träffat eller har en baskunskap utom. Eller ?

Rasen APBT behövs inte räddas eller ändras syn på. Den ägs utav folk som HAR och KAN denna ras, mao så är det inget som behövs göras.
Det som däremot behövs göras är att stoppa den explotionsartade blandrasaveln på div. "kamphunds"-blandisar. Det är DÄR problemet ligger med alla skriverier i tidningar som anfallande och felande hundar.

Olga RW
0

#49 Jag skulle inte kalla honom det. En realist däremot.

axilur
0

#51 Jag menar ju givetvis inte att han motarbetar nån ras på nåt sätt, men jag skulle definitivt inte säga att han "bjuder in till vettig diskussion" i den här tråden som du säger. Det är det jag menar! Jag förstår inte vad han gör i den här tråden alls faktiskt.

/Anneli

axilur
2

#50 MEN SÄG DET PÅ EN GÅNG DÅ? See my point? Jag tänker inte säga emot dig, jag "bryr mig inte" tillräckligt mycket och du har säkert rätt, men varför inte dela med dig av dina erfarenheter istället för att bete dig som en besserwisser i tråden och klanka ner på folk med mindre kunskap än du?

Vad löjligt att du börjar försvara din åsikt mot mig, som om jag har sagt emot dig gällande APBT, när allt jag sagt och irriterat mig på är att du talat om för oss att du har en väldig erfarenhet men vägrat dela med dig av den. Kontraproduktivt.

/Anneli

Olga RW
0

Hade ni kunnat ta hans inlägg på rätt sätt hade ni säkert kunnat få mycket bättre nivå på den här tråden.

Vill/kan man inte göra något ordentligt, bör man inte göra något alls.

axilur
1

Herregud…

/Anneli

Olga RW
0

Jag säger detsamma :)

Jenna_Nord
0

#55 Vissa människor kan inte se saker ur andra synhåll än sitt eget, de gör de svårt att läsa texter och faktiskt läsa vad de står. Hade gett upp för länge sen om jag var du :)

Mvh Jenna

[Howard]
0

#57 Det problemet verkar många utav er ha här inne. Som Olga sa, offerrocken åker på när det passar.

Olga RW
0

#58 Så verkar det ofta vara här inne och på en del andra iFokus sidor - så fort man inte kan bemöta opponentens inlägg med något vettigt så "vill man inte ens gå in på det…", "xxxxx har tråkig attityd…" etc.

Ett diskussionsforum är till för att diskutera. Det blir ingen diskussion om alla tycker likadant. Man behöver inte ändra sin åsikt bara för att en annan inte tycker som en. Men man kan åtminstone få sig en tankeställare och försöka förstå den andres input i tråden utan att för del sakens skull hålla med.

Jenna_Nord
0

Problemet är att de är allt ni verkar ha att säga :)

Mvh Jenna

[Howard]
1

Allt vi har att säga ? Till skillnad från er så kan vi ju åtminstone argumentera för våran sak istället för att ta på oss offerkappan och grina en skvätt när någon säger något man inte håller med om.

Jenna_Nord
6

Du kan argumentera för din sak sisådär 20 inlägg senare efter att ha retat upp så många som möjligt. Förstår verkligen inte hur det kan vara så kul. Ser ju på din profil att de är något du tycker är "kul". Kan du verkligen inte ha något bättre för dig?

Mvh Jenna

Jenna_Nord
2

Och vadå "till skillnad från er". Vem kallar du er?
Jag har inte tagit på min någon "offerkappa". Ska du skriva till mig så ta inte upp något som har att göra med någon annan.

Mvh Jenna

Renor
0

#59. Hallå, jag har ingenting emot att höra vad folk säger. jag tycker det är bra om det finns olika åsikter, problemet är bara att Howard bara klankar ner på andra och påstår att han typ har mer kunskap. Men han skriver inget om rasen… hur ska man då kunna få en vettig disskussion?

Renor
0

Citat från Howarts sida: "Jag har alltid rätt när jag diskuterar, om något jag säger låter konstigt så är det pga att du har intagit din information ifrån tvivelaktiga sidor/personer och du bör upplysa denne källa det"

Alltså, går det att disskutera med någon som säger detta?
"jag har alltid rätt"………? Vad tusan menar du???
tänk om din info kommer från felaktig källa då?! Har du fortfarande rätt då?
Hm… har du egentligen någon kunskap?

[Howard]
0

Näe, du har rätt. Jag har ingen som helst kunskap alls.

Förstår du då hur otroligt mycket mindre kunskap du själv har ? Glad

Jenna_Nord
3

Jag har iaf något som heter sunt förnuft och folkvett.
Något du inte kan plugga dig till.

Mvh Jenna

[Howard]
0

Du menar när ni tar på er offerkappan och gråter i takt till låten "Personangrepp" ? Ja, kallar du det sunt förnuft och folkvett så visst.

Faktumet kvarstår att raskunskap inte hör ihop ett skvatt med sunt förnuft och vett. Där är det endast KUNSKAP och ERFARENHET som betyder något, men fortsätt att inbilla dig något annat.

Jenna_Nord
3

Vad artigt av dig att kalla mig för Ni :)

Mvh Jenna

axilur
1

Howard, jag tror att du bara gör det lätt för dig själv när du påstår att alla tar på sig en "offerkappa" och går in med en dålig attityd i diskussioner. Då behöver du ju egentligen inte säga så mycket, du ligger "steget före" liksom. Kontraproduktivt och jag fattar inte vad du vinner på det.

/Anneli

Renor
2

#66. egentligen finns det ingen mening med att "prata" me dig.. du säger ändå inget vettigt!

Jag har tagit kontakt med uppfödare och de är väldigt posetiva till vår ide.

Tack till alla som faktiskt har sagt något vettigt i denna tråd Glad

[Howard]
0

Uppfödare utav vilken ras ? Amstaff och Staffe antar jag, och ja klart dom ställer upp. Allt för att göra sitt namn hört så mycket det går.

Någon uppfödare utav APBT kommer du dock inte hitta i detta land.

Jenna_Nord
0

Och kanske finns de en orsak till de då ;)

Mvh Jenna

[Howard]
0

Ja, att spån från internet inte har tillräckligt med kunskap för att få äga hundarna.

Jenna_Nord
0

Haha okej :P Låt oss säga det

Mvh Jenna

Renor
2

Nä APBT hittar vi inte i Sverige … men i USA. Ja, jag vet att allt är annorlunda där, men vi vill fråga dem iaf. Ja de e amstaff och staffe som vi är i kontakt med (och usa).

Funderar också på att göra en "fältundersökning" där vi frågar folk på stan om deras bild av dessa tre raser.  Glad

Viccan92
0

#76 Kan man få reslutatet av denna undersökningen sen. Jag är nyfiken.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Renor
0

#77 Ja, jo… menar du fältundersökningen (om vi gör den), eller menar du hemsidan som är slutprodukten av hela arbetet? Glad

Viccan92
0

#78 Helst hela arbetet om man kan få det.

Renor
1

Ja, det ska väl gå bra… men projektarbeter sträcker sig över ett helt år… så det blir inte klart förrän nästa vår. Om jag kommer ihåg så gör jag ett inlägg med en länk till hemsidan Glad

Viccan92
0

#80 Jaha är det projektarbete. Bra att ni har startat i så god tid. Men kommer du ihåg så vore det jätteintressant. Vi pratade aldrig om sånt på skolan. Amstaff fick vi inte ens ta med till skolan. Dumt tycker jag.

Renor
0

#80 vilken skola gick du på?

Viccan92
0

Blekinge naturbruksgymnasium en riktig skitskola. Var går du?

Renor
1

Jaha, jag går på Djurgymnasiet stokholm, inriktning djursjukvård. Jag älskar skolan Glad

Ior3
1

Heeej, låter som en jätte bra ide det där om fältundersökningen, om att fråga personer ute på stan!!Glad

Tycker bara att det är så synd att denna tråd "spårade ur" lite, önskade att folk kunde ha haft chansen att säga mer vad dom tkr runt ämnet, istället för att blivit avbrytna direkt av andra!
(är ox med i projektet)Glad

Viccan92
0

#84 Vad bra att du gillar skolan. Jag gillade inte min så det var inga roliga tre år.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.