Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 1498 ggr
Chilli10
0

Weightpull-klipp

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vill dela med mig av ett videoklipp (det första) när vi tränar weightpull.

Kör korta drag då vi nyligen har kommit till stadiet att köra utan koppel. Även för att få henne att dra rakare, då hon ett tag hade ganske mycket vänstertänk. Men det är längre avstånd mellan henne och mig än för 1-2 veckor sedan så det går frammåt. :)

Min fina är så duktig! :)

Loveradio
0

Vad roligt att se henne dra Glad riktigt duktig

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

#1 Ja, hon är superduktig min lilla flicka! :D Hon tycker det är så roligt att träna också, så det är superkul. (:

Loveradio
0

#2 Så roligt! :) har du planerat in nån tävling med henne?

Såg klippet från tävlingen som du postade i din blogg också, så duktig Prince var!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

#3 Ja. :) Nej, inte än. Vi har ju inte tränat så länge än, och går sakta fram för att hon ska få så bra förutsättningar som möjligt. Innan vi ska tävla måste jag kunna gå ända bort (5 meter från henne) och jag vill även att hon sitter kvar och drar direkt på kommandot. Precis i början när vi körde utan koppel gjorde hon en snurr innan hon drog (detta får man en varning för på tävling iom att de kan trassla in sig, efter två varningar blir man diskad) iaf så gjorde hon det för att vi gick för snabbt fram. För långt ifrån henne för snabbt.

Så vi skyndar långsamt, jag hoppas på och satsar på tävling till nästa år. Om nu mina usla tävlingsnerver håller. ;)

Vi ska åka på tävling med Prince igen till helgen som kommer, hade funderingar på att köra funpull med Chilli då men kommer troligen vänta tills tävlingen som är här i stan 8-10 juni. Funpull är alltså ett sätt att "träna tävling" reglerna är inte så hårda, man går vara nära hunden hela vägen.

Visst var han! Skrattande