Mentalbeskrivning (MH)
Har ni gjort det/planerar att göra?
Vår uppfödare vill att man gör det och jag tycker själv att det ska blir intressant.
Vi kommer inte att träna innan på de moment som ingår, men jag tror att det underlättar att han får träna lite fokus på uppgifter under störning (=andra roliga människor/hundar som han vill leka med) så det ska vi göra under sommaren.
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Jag har faktiskt tänkt boka in MH för båda mina två i höst. Hanen ska visserligen inte gå i avel alls, så det blir mest en "kul grej" för honom. Mest intresserad på att se hur han reagerar.
Planerar att göra det :)
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Har gjort det på båda min.
#3 och 4 hur var det? Är ni "nöjda" med resultatet? Tycker ni att det stämmer med er egen uppfattning om hunden? Nyfiken.
Ja, jag är nöjd med resultatet och hon reagerade så jag trodde ungifär. Tycker egentligen inte att man ska lägga för stor vikt på resultatet, det beror ju lite på vad man ska ha hunden till. Det är ju ganska extrema och konstiga saker som händer där ute i skogen och bara för att hunden tex inte är helt avslappnad i passiviteten där när alla folk står och tittar på den så betyder inte det att den inte brukar fixa passiviteten bra i vanliga fall.
Sen som sagt beror ett "bra" resultat på vad man ska ha hunden till. Tex hade en schäfer som fick kanon lovord på hennes mh men eftersom jag skulle ha henne till träning mer på "hobby" nivå så var det inte ett "bra" resultat för mig. Hon var stentuff och även de som utgjorde mh testen ansåg inte att detta resultaten var ett bra resultat för en "vanlig" hund men på en tex blivande polishund hade det varit kanon.
Blev lite rörigt där kanske men jag hoppas du förstår vad jag menar.
Hajjar precis. :-)
Att träna inför MH är att förta hela vitsen med beskrivningen.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 Ja. Men det finns de som gör det… Vi kommer fortsätta träna allmänlydnad/hundmöten om jag var otydlig i första inlägget
Jag har gjort det med Prins och är mer än nöjd med resultatet! (skickar med diagramet från avelsdata för att få skryta lite :P)
Att träna inför MH är precis som sagt innan, att förstöra poängen med hela grejen + att man oftast sabbar mer än vad det ger. Det ända man kan göra som hjälper hunden till att kunna klara MHt bra är att ge hunden möjlighet att från ung ålder miljöträna den och låta den reda ut sina rädslor själv.
Tror att det kommer gå jätte fint för er på MH:t, vart ska ni göra det? =)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#10 han är extra allt :-)
inser precis att jag inte har kläm på om jag måste vara medlem i lokal-gänget men Roslagen Brukshundsklubb eller Solna ligger bäst till för mig rent geografiskt…
ska bli spännande som sagt!
#10 Ser ut som en rolig hund :)
≧◔◡◔≦
#12 han är roligt, men förbaskat mycket :p
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar