Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 2236 ggr
sunnys
0

Fästingskydd / elektroniska

Vad använder ni för fästingskydd? Någon som testat elektroniska fästingskydd? :)

Lilllens
0

Vi har inga fästingar här uppe och det är jag väldigt glad över Skrattande

[Madlene]
0

Vi använde precis Frontline Comp för ca 5 minuter sen :)

Zvintos
0

Kör på Frontline Comp nu. Förra året hade vi Scalibor på Grim, men nu när vi har Evi också vill vi inte ha Scalibor på båda. Testade Petwise ett tag, men det funkade inte alls på dem.

Loveradio
0

Har inte mycket fästingar här uppe så kör inte med nåt. Skönt :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
0

Bärnstenshalsband på Chilli och Frontline Comp på Prince. :)

thilda-
0

Schoo tag :)

mejamylove
0

#5 Hur funkar det, bärnstenshalsbandet alltså? :)

[Madlene]
0

#5 varför använder du olika på hundarna?

sunnys
0

#5 Tänkte precis fråga som #7 hur fungerar det? :)

Chilli10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 #9 Det fungerar jättebra på Chilli. :) Hon har inte haft någon fästing alls ännu. (Prince har haft flera stycken innan frontline åkte på).

#8 För att jag köpte bärnstenshalsbandet till Chilli förra året, då hade vi inte Prince. Sen när vi skulle ha nåt till Prince hade ägarna till honom haft det på honom tidigare och det funkade bra på honom. :) Så då tog vi det. Han har inte haft någon fästing alls efter det åkte på.

Bild på Chilli med halsbandet på. :)

mejamylove
0

Hur mycker kostade det?  Det där halsbander var ju både snyggt o tydligen effektivt :P

Chilli10
0

Beror på vilken variant man väljer och hur långt det ska vara. Var ett tag sen vi beställde så kommer inte ihåg exakt.

Beställde iaf här: http://www.elvingsson.com/fastinghalsband

Mischa
0

Scalibur, får se om jag kommer fortsätta med det.

Valde det för att det verkade behändigast av dom välbeprövade medel som finns om man har en badglad hund.

≧◔◡◔≦

[Madlene]
0

#13 Är de där Scalibur bra? vår apotekare rekommenderade inte det, fast vi var inne på de :/

Mischa
0

Det är det starkaste preparatet som apoteket säljer (iaf utav dom receptfria) så många hundar reagerar just på det, och samma versamma beståndsdelar som i expot.

Har inte funnit någon fästing ännu (haft det i ca 2v) och bor med mycket vilt utanför, dock hittade jag en feting som låg på golvet men den kan ha kommit från min innekatt som ibland är ute och äventyrar.

≧◔◡◔≦

[Madlene]
0

#15 Ja, det vet jag iallafall. Har sett vissa hundar med utslag ifrån det..

haha du får ge katten ett halsband med Tungan ute

Mischa
0

Det är ju lite av kruxet också, precis som expot så får det inte användas på pissemissar, utan det blir i såfall frontline eller effipro (samma sak)

≧◔◡◔≦

[Madlene]
0

#17 Nej, jag skojade ju. klart du inte ska använda de på kissemissen :)

mejamylove
1

#12 Vilka fina! Ska kolla lite mer på dom :)