Foton på PB!
Tänkte om de medlemmar som är ägare av renrasiga PB skulle vilja lägga upp lite bilder? Skulle tycka det var riktigt kul då det är flertalet bildtrådar men inte några med PB. Det ska vara din hund på bilden som du lägger upp och den ska var renrasig. Nu vet jag att rasen inte är den vanligaste men vet om att det finns ägare av denna ras här inne på iFokus.
MVH
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Skriv gärna något om hunden också=)
_
Har bilder på renrasiga APBT's men hundarna är inte mina, och som jag förstår dig vill du att man ska lägga upp bilder på sin egen APBT?
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Ja det handlar väll mest om att det finns så många som påstår sig ha bilder på renrasiga men då det är tvivelaktigt att det är renrasigt ;)
_
Okej, jag förstår. De jag har är iaf på renrasiga. Det är jag 100% säker på
Det är några jag tränar med som har pitbulls. :)
Finns några bilder på min blogg. www.chilliwp.wordpress.se
Om du håller muspekaren över bilderna brukar jag skriva vad hunden på bilden heter. Veto och Plexie är APBT's.
De tre första bilderna i denna tråd är på Veto! :)
Är inte hemma så kan ej ladda upp bilder nu. 
Tror över lag att de som har pitbull är ganska återhållsamma med att lägga upp bilder på nätet. Det verkar som det iaf..
Här kommer en bild jag tog på Veto igår. :)
Haha ja minst sagt verkar dom vara det tyvärr! Vilken stilig!
_
Inte någon utav mina hundar, dock renrasiga och med bilder på länkarna.
Garner's CH Dynomite
http://www.apbt.online-pedigrees.com/public/printPedigree.php?dog_id=261716
Garner's Frisco
http://www.apbt.online-pedigrees.com/public/printPedigree.php?dog_id=29
Garner's CH Chinaman 4xw
http://www.apbt.online-pedigrees.com/public/printPedigree.php?dog_id=26
S.T.P'S GR CH Buck
http://www.apbt.online-pedigrees.com/public/printPedigree.php?dog_id=428
#8 Vad står tex 4XW och 2XL för?
Lite förvånad över ålderna på Garner's Frisco, om det stämmer vilket jag antar att det gör blev han 15 år :o
xW står för antalet vunna matcher
xL är antalet förlorade
xD är när det har blivit oavgjort.
Frisco blev gammal, minns dock inte exakt när han gick bort men tror han blev uppemot 10-11år.
Varför lägger du inte upp bilder på din Howard för du har väll en?
_
Jag har två, men jag väljer att inte lägga ut dom på internet. På så vis vet an aldrig vart ens bilder hamnar eller till vad dom används.
Precis, har själv fått bilder snodda, den ena dök upp på en annons där min tik porträtterades som hanhund till kullen, är numera försiktig med att lägga upp bilder bara för att.
≧◔◡◔≦
#14 Folk alltså..
Tråkigt att man inte ens kan få ha sina bilder ifred.
Har också fått en bild på Liston stulen där den användes i en annons, då fick även han föreställa pappan till kullen. I en annan annons var han en av hundarna som såldes, hur dom nu skulle förklara det för köparen? Det är iallafall mycket otrevligt, och jag förstår att det blir lite känsligare då det handlar om renrasiga pitbulls. Men tycker samtidigt att det är tråkigt, skulle också vilja se medlemmarnas APBTs :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
#8 Måste bara fråga om det är väldigt vanligt med pappa-dotter parningar inom PB-aveln? Det är ju inget man rekommenderar i vanliga fall menar jag…
Alltid tråkigt när bilder tas utan lov :/ Men man kan ju lägga till en signatur på sin bild för att minska risken, bara ett tips :)
Beroende på vilken linje man äger eller intresserat sig för så kan det förekomma i viss mån eller större mån, ja.
Dock så får man ha i åtanke att APBT är en prestationsavlad ras och avlas hårt utefter deras meriter/kriterier. Fallen där far-dotter,mor-son eller t.o.m barnbarn-farförälder har orsakt inavelsproblem är oerhört få.
Utifrån min egna erfarenhet och den kunskap jag har fått ta del utav genom flertalet folk runt om i världen så skulle jag vilja hävda att APBTn är en av dom få raser som inte påverkas något spec. vid inavel.
#20 Tack för svaret! Jag håller med om att stark linjeavel i sig inte nödvändigtsvis stället till problem om man vet att ens linjer inte innehåller några defekter. Var bara ovan att se den såpass tight i flera led :)
Fast frågan är väl om rasen i sig inte påverkas pga hårdare och selektivare gallring mer än att rasen har "immunitet" mot inavelsdepression.
Jag tänker mig att det är vanligare att ev. problem dyker upp på pappersavlade hundar.
≧◔◡◔≦
Bra poäng.
När prestationsavel talas om så finns det inget rätt eller fel, så länge uppgiften klaras av att göra så att säga.
Ang inavel. Såg denna bild för en tid sedan. Inlägg #74 i länken.
http://www.pitbullforum.se/ad-lib-(tala-fritt)/vackra-hundar/70/
Inte supersnygg precis, men tydligen (enligt personen som skrivit) en eftertraktad avelshane.
Beast ser inte ut så pga inavel utan pga en kennelskada som skedde som unghund då hans käke gick sönder och inte gick att operera tillbaka till 100% normalitet.
#24 Den skulle man inte vilja ha en valp efter.. hur kan den vara eftertraktad ?
#25 Okej, då förstår jag. Läste bara det som var skrivet och där stod det ju hård inavel. :P
hur kan man ens tänka tanken att para en tik som inte vill? för vad? fina valpar???? fina stamtavlor???
http://cravendesires.blogspot.se/2011/05/stop-injustice.html
#26 Han är väl en duktig kamphund. Gissar jag..
#28 Fy vad hemskt. :(
Du kanske ska ta och läsa lite inna du dömer något du inte kan ett skvatt om ?
Han är aldrig matchad eller testad, han är s.k "bred to produce".
Ett s,k rapestand är inget ovanligt inom hundavel, och inget specifikt som används för endast APBTs. Det finns ett stort antal jaktraser där tikarna behöver ha munkorg på sig för att kunna betäckas.
Det är ingen våldtäkt det handlar om, utan det handlar om att para två hundar som är avlade för att slåss mot andra hundar och den bedriften är större än att fortplanta sig. Allt är i syftet för att hundarna som paras inte ska bli skadade.
Folk överlag, spec. sådana med tex Amstaff är skrämmande lite pålästa om deras hundars historik och hur det gick/går till. Hur många här inne vet ens hur dom skulle angera om två hundar började att slåss ? Skrämmande..
Howard, syftar du på något speciellt med det sista du skrev?
Sorry att jag antog att hunden var kampad…
Hundarna är uppenbarligen av Bully typ eller Amstaff. Några APBTs eller "kamphundar" är det då rakt inte.
Angående det sista så menade jag vad jag skrev. Folk med besläktade raser är skrämmande okunniga.
#32 I bloggen menar du?
Okej.
Säkerligen missbrukas det av folk i andra länder som inte är nöjda med att vänta tills tiken är redo, i sverige är ju tvångsparning inte tillåtet.
Men ponera att bilden skulle innehålla två apbt så hande troligtvis anledningen varit annorlunda, för att undvika onödig blodspill om dom inte är överens.
≧◔◡◔≦
#30 Och du vet allt eller? Kan du då vara så vänlig och berätta varför den hunden är eftertraktad?
What is a Rape Rack?
It's exactly what it sounds like -- a rack to which a female dog is bound while a male dog mounts her from behind.
In the case of Pit Bulls, the rape racks are supposedly necessary because "some females don't want to be mounted by any old male." Imagine!
A rape rack is a torture device used to force a bitch in heat to allow a male dog to breed her against her wishes.
And if a female is so aggressive she refuses all suitors, well obviously that is not normal and you wouldn't want to breed from her anyway.
http://terriermandotcom.blogspot.se/2008/12/does-breed-standard-require-rape-rack.html
http://terriermandotcom.blogspot.se/2011/10/punish-deed-of-breeding-pit-bulls.html
http://terriermandotcom.blogspot.se/2011/10/punish-deed-of-breeding-pit-bulls.html
http://terriermandotcom.blogspot.se/2009/08/get-your-michael-vick-rape-rack-here.html
Och om du syftar på mig vad jag skulle gjort om min hund börjat slåss. Så vet jag mycket MYCKET väl om vad jag skulle göra, Och bara för du har 2 pitbulls, och jävligt påläst via google, så betyder det inte att DU kan allt, och t.ex jag ingenting, som du vill få det att framstå.
#29 Ja antagligen, riktigt tråkigt :/
#34 Varför skulle man ens undvika blodspill för att para dom? vill dom inte så vill dom inte, enklare än så är det inte väll.
Hyland vet detta: Hård inavel (denne hunds far är även hans morfar och mormors-far) kan leda till olika deffekter, i detta fall grov ansiktsdeformation. I avel med annan riktning hade han avlivats redan som valp, men han lever och är en eftertraktad avelshane i allra högsta grad.
på Pitbullforum.
Men Howard vet detta: Beast ser inte ut så pga inavel utan pga en kennelskada som skedde som unghund då hans käke gick sönder och inte gick att operera tillbaka till 100% normalitet.
På Bullhundar iFokus.
Ja, vem ska man tro på.
#36 För att driften att slåss kan vara starkare än att para sig trots höglöp.
≧◔◡◔≦
#38 Då ska man inte para en aggressiv hund. Speciellt inte tvinga den.
Fast jag tror inte att man tar med det i beräkningen om man föder upp hundar för blodsport, utan då är det oftast prestationer i huvudsak som räknas, därav vissa biprodukter.
Och som sagt, i sverige är det ju inte tillåtet men många länder har inte ens en bråkdel dom djurskyddslagar vi har.
Jag tror inte "bullysarna" på bilden har dom problem jag beskrev utan att där handlar det nog mer om lättja.
≧◔◡◔≦
#40 Mina vänner med renrasiga amstaffar och renrasiga pitbulls tikar hade aldrig tvingat de att para sig, Då dom inte vill. Enligt mig och många andra, så är det tortyr, plågsamt, och våldtäckt det handlar om. Sen om folk i andra länder väljer att använda det för blodsporter är deras ensak, det är fortfarande våldtäckt ock fortfarande synd om hundarna.
Och om det nu handlar om lättja, så är de ändå elakt att spänna fast hunden osv osv.
Dina vänner har väl antagligen hundar som väljer att genomföra det utan problem som dom flesta hundar.
Det handlar mycket om avelsinriktningen på hundarna och hamnar som alltid i slutet på en individnivå, ett alternativ är ju munkorg, vilket inte heller är ovanligt att det används för att utföra en "säker" parning.
≧◔◡◔≦
#40 och du har rätt i det där att det tar man nog inte med i beräkning om man föder upp hunder för blodsport.
Som jag sa ovan.. Det är skrämmande vilka som äger hundar av denna typ.
#44 Så bara för att man inte tycker det är ok att man tvångsparar hundarna så ska man inte ha en sådan hund?
Oavsett vilken ras man föder upp så finns det ingenting som rättfärdigar en tvångsparning!!
Om man nu håller på med blodsport som gör att hundarna har tappat hela förmågan/viljan att fortplanta sig naturligt så har det gått bra jäkla långt tycker jag. Att klanka ner på "showavel" är ganska modigt i det sammanhanget..
Om man nu skall hålla på med något så vidrigt som att para hundar som är som blodtörstiga robotar, så är det ägarens förbaskade skyldighet att inseminera tiken istället.
Fy fasen säger jag bara…
Jag vet mycket väl vad som bor i mina hundar. Jag har bevittnat och särat på Bullterrier/Am.staffar i slagsmål och vet vilka skador som kan uppstå. Det är inte vackert, men jag skulle ändå aldrig komma på tanken att para/inseminera en tik som inte vill!
Dags att ta suspekt hunduppfödning ut ur grottorna, och sända de som förespråkar hundfighter tillbaka till 1800-talet!

#44 Det är faktiskt skrämmande, Enligt dig själv på pitbullforum så har du inte haft hund mer än 2 år. Så rakt ut sagt, så har JAG haft hund längre än dig. Egna hundar pratar jag om. Så du är inte rätt person att snacka om vad jag eller någon annan hade gjort om våra hundar hamnat i slagsmål.
#45 Ja, enligt han är det så, han kan inget annat än klanka ner på folk
Och Howard, Pitbulls kan ha Ataxia, tro det eller ej. Men enligt dig kan dom inte det. Men sorry det kan dom.
Inte för att vara att vara sån men det är ett jävla snack om pitbulls, men vilka är det här som påstår sig ha någon/några här och faktiskt kan bevisa detta?
Känns som om det är lite tyken ton dessutom här inne, skippa gärna den och bete er som vuxna människor med respekt för varandra..
Tvånsparning är bland det äckligaste som finns… Det är fasiken inget som skijer det ifrån vanlig våldtäkt på oss människor.
_
Hur du får 2002 fram till 2012 att vara två år är för mig ett stort frågetecken, du borde kanske ta och börja i skolan igen ?
Visa mig ett bevisat fall där en rasren APBT har insjuknat i Ataxia ? INGEN har kunnat göra det och jag gissar starkt på att du inte heller kommer att kunna göra det.
49 Jag och Mischa är mig veterligen dom enda med rasren och stambokförda APBTs här inne.
#50 Det är du själv som skrivit att du haft hund i två år möjligtvis 2½ år.
Varför ska jag bevisa något? Det är så. Behöver inte sitta och googla fram det som du gör med allt annat. Fråga några vettiga personer så får du se 
#49 Mischa kan säkerligen bevisa det, men andra KAN inte det.
Howard, ja Mischa kan jag gå med på, men jag har bara läst att du själv skrivit att du har det…
_
Vart har jag skrivit att jag har haft hund i 2,5år ? Hur kan det då komma sig att min hane blir 5år i sommar ?
Seriöst, dina försök till att försöka få mig att se dåliga ut är pinsamma. Du kan inte ens komma med saker som är korrekta och relevanta.
Du påstår och kan inte sedan bevisa det, näe ungefär som alla andra muppar med AST som hävdar bestämt att APBT också har sjukdomen men inte kan bevisa något. Enormt roande.
Om jag inte minns helt fel så stambokfördes inte den kullen(Mischa kan fylla i som fallet var så) men renrasiga är dom dock. Jag har ju å andra sidan tryckt upp en tavla i näsan på dig men du är bokstavligen för dum i huvudet för att inse och veta hur en korrekt stamtavla för en APBT ska se ut.
Du kan gå med på att Mischa har sagt det men inte jag ?
Intressant ! 
Howard,
http://www.optigen.com/opt9_test.html
http://www.optigen.com/opt9_cerebellarataxia_amstaff.html
Endast till DIG,
Varför kan man då testa hundarna om dom inte "kan" ha genen? konstigt.
Madlene, Endast till DIG,
Vart har jag sagt att dom inte kan ha genen eller sjukdomen ?
Jag har sagt att det inte finns ett endaste bevisat fall utav att en rasren APBT har insjuknat i det, har du så svårt att läsa och förstå svensktext ?
Man kan testa alla raser för alla omöjliga sjukdomar, betyder det att raserna därmet är acceptabla för alla dom sjukdomarna också ? Möjligtvis i din bok, ja..
har du tryckt upp stamtavlan till mig? Intressant, då allt var överstryckt på tavlan, jag kan också googla och strycka över all info. Så där kommer du inte undan.
Är det så konstigt att jag strycker information så som mitt namn&adress samt namn&adress till uppfödaren ? Nej, det är det inte.
Ja, jag googlade ju såklart fram tavlan med vattenstämpel på. Sedan skrev jag ut den och skrev en lapp och la framför den. Seriöst, lägg ner din pinsamma försök till att "komma åt mig", du har inte lyckats en enda gång och faktumet är att du fortfarande försöker bevisar det än mer.
Howard, det kan man säkert, men jag pratar endast om Ataxia ingen annan sjukdom. Så du menar såhär,
Man kan testa en APBT för Ataxia, men den kan inte insjukna i det? Driver du eller? Är de samma sak för alla sjukdomar? Man kan testa alla hundraser för något men ingen kan insjukna i det de testas för? Möjligtvis i DIN bok, men inte alla andras.
Skärpning.
#58 Jag försöker inte komma åt dig någonstans, Det är bara du som behöver en verklighets bild av hur de ligger till. För enligt dig, så vet DU bäst. Du kan allt om APBT. Men ändå kan du inte bevisa att du har en.
Vart har jag sagt att dom inte kan insjukna i det ? DET jag säger är att INGEN har någonsin så länge denna diskussione både i Sverige och på utländska forum kunna visa en endast APBT som har fått sjukdomen.
Du påstår klart och tydligt att rasen kan insjukna, men kan inte hella visa ett fall där det faktiskt har hänt ?
Undrar just vem som ska ta och skärpa sig.
#61 Svara på min fråga, tror du att man testar en APBT för skoj skull? dom kan inte insjukna i ataxia? man testar en pitbull i onödan isåfall?
Visa ett fall där en APBT har insjuknat i Ataxia, tack.
Svara på min fråga :)
Om till och med en kennel skriver det
http://ciceroamstaffs.tripod.com/id12.html
Ataxia Information ~ Cerebellar ataxia is a degenerative disease of the brain that affects American Staffordshire Terriers and American Pit Bull Terriers.
Så jag ska svara på din frågor men du ska inte lägga ut grunder för dina påståenden ? Skrattretande.
Visa ett fall där en rasren och stambokförd APBT har fått diagnosen Ataxia. Att olika kennlar som f.ö enbart är privatpersoner med uppfödning sitter och skriver en massa skit på sina sidor spelar ingen som helst roll. Det ska vara medicinskastudier om man ska kunna ta det på allvar, något du dock inte verkar behöva.
Men som sagt, lägg fram bevis.
#66 Svara på min fråga :)
Visa ett fall där en APBT har insjuknat i Ataxia, tack.
Det stämmer att min hund var reggad i efterhand (BFKC)
≧◔◡◔≦
svara på min fråga
Visa ett fall där en APBT har insjuknat i Ataxia.
blev det inte lite väl OT nu….?
Ja, återgå gärna till huvudämnet nu. Ta diskussionen om APBT och ataxi i annan tråd tack.