Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: raser
Läst 4029 ggr
[josefineomar]
0

Erfarenheter av Bullterrier?

Hejhej! Hoppas jag inte gör bort mig nu, men det står att det är Bullhundar, så jag hoppas Bullterrier är en av de raser :)

Vad tycker alla om att äga en sådan här? De är gudomligt söta :) Fäller de mycket? Är de vaktiga?

MVH Josefine

Loveradio
0

Jodå Bullterrier ingår :)

Det finns en annan tråd här som du kan läsa igenom.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

animal-lover
0

Finns en till tråd som heter bullterriers, där kan du oxå gå in och läsa Skrattande

Bullemor
0

Säger som de andra, läs andra tråden. Bidrar dock med snabbsvar på dina frågor.

* Fäller mycket?  Ja höst och vår, men har man vita bullar så sitter de där håren överallt för jämnan känns det som.

* Vaktiga? Nej, kan jag inte påstå. Säger till om det ringer på dörren/knackar på, men släpper glatt in vem som helst. Finns folk som fått hela villan tömd på värdesaker trots Bulle hemma…

SheViper
0

Jag hade en längtan till att lära känna denna underbart vackra ras på närmare håll när min gamla rottweiler började bli gammal. Jag blev medlem i rasringen för Bullterrier och läste alla artiklar, insändare, historier etc under medlemstiden (minns dessvärre ej om det var under ett eller två år). Underbara historier som fick mig att skratta och jag lärde mig en hel del. Men jag insåg också att jag nog skulle kika på lite andra raser också. Läs och sug in allt du kan komma över, så har du snart svar på alla dina frågor och funderingar :-)

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

[josefineomar]
0

Tack för alla svar! Ursäktar att jag inte kollade så noga på andra trådar innan jag skrev här, men hoppas att ingen skada blivit skedd :)

MVH Josefine