Pirrigt!
Har inte röntgat mina, men hanen på 21 månader kommer röntgas i år. Tiken kommer ex röntgas i slutet av året (nu 7½ månad) eller i början på nästa år. Båda är Staffordshire bullterriers.

#1 Inte bara vi som väntar lite längre då :P Man hör ju så många som ska röntga så fort hunden fyllt ett år. Men min boerboel kommer vara 17 månader och jämten 24 månader när de röntgas :)
Hehe, min gris kommer vara 3 år då vi röntgar honom
Har varit så mycket med hans sjukdomar mm så det har inte hunnit bli av än.
Hoppas det går jättebra med röntgen! Berätta då det är gjort! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus
Ungefär hur mycket kostar det att röntga. Vet att det är olika på olika ställen. Men cirka pris.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
#5: Mellan 1000-1500kr vad jag läst. Vet inte om det är dyrare för större hundar då jag bara sökt vad det troligen lär gå på för mina "små".
#6 Funderar på att röntga min amris om det kan vara till hjälp för rasen. Även om varken han, hans syskon har gått i avel så kanske det kan hjälpa vad vet jag.
#7: Absolut att det kan hjälpa rasen som sig, även om just de individerna inte kommer gå i avel. Ju fler som röntgar desto mer översikt över rasen som så har man.
Min kille ska röntgas. Höfter och knän. Ska nog också röntga armbågar även om det inte är ett måste. Väntar nog tills han är 14 månader så hoppas vi på ett riktigt bra resultat.
Drömde en marddröm för några nätter sen. Drömde att Valle röntagdes och fick C-höfter
Även om han skulle ha C-höfter så är det väl inte hela världen, men jag skulle bli besviken. Hoppas på A eller B. Är redan nervös.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag ska röntga min tosa tik på snart 3 år nu i vår - knä, armbågar och höfter. Rottisen röntgades när hon var ca 1½ år.
#8 Får nog vänta iaf ett år till eller tills jag får ett jobb så jag har råd. Som det är nu så har jag det inte.

Vi kommer betala 2100 kr styck för våra. Men pennhipen är lit dyrare. Men det tas ju fler bilder där så det är ju inte så konstigt. Ska även ta extra bilder på armbågarna överifrån och inte bara de "vanliga" armbågsbilderna.
Detta för att jag nyligen hade en vän med en cane som var friröntgad armbågarna och höfterna. Men sen började hon halta lite lätt och när de tog bilder överifrån på armbågarna så var 40% av den ena borta! Så för säkerhetsskull så kommer det antagligen tas extra bilder på armbågar..
Vi har i dagsläget inte tänkt använda någon av hundarna i avel. Så det är inte därför vi valt att röntga dem.
Men den ena är en jakthund å den andra kommer jobbas en hel del med. Så därför vill vi veta hur deras höfter och armbågar ser ut.
Så vi hoppas det ska gå bra :)
vi ska röntga på onsdag!! :)
#13 Spännande! Jag skulle vara ett nervvrak haha ;) Du får skriva hur det gick :)
det ska jag göra :)
Jag går runt med nålar i baken känns det som :P svårt för att slappna av haha
#15 Haha förstår det! Jag har själv drömt en mardröm om det redan och det är ju jättelång tid kvar innan Valle ska röntgas.
Håller tummarna för att din kille får ett bra resultat! :)
#0 När är röntgen bokad? :)

#13 Då får jag önska er Lycka till! Hoppas det blir bra resultat :)
#17 Inte förrän i april. Så det är ett tag kvar!
Men tänkte att det vore kul och se hur andra gjort med sina hundar och röntgen. Och om någon gjort just pennhip då :)
Å min lilla tös började löpa idag med så ganska skönt att vi inte bokade förrän i april :)
#18 Okej ja det är ju det ;)
Vilken tur! :)
Har inte röntgat min hund han är 3 år nu, men vi ska göra det, men vi har haft så mycket med hans hälsa så det får helt enkelt komma senare. Hällre ha en oröntgad frisk hund än en röntgad sjuk hund.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Har röntgat Prins, han var cirka15 månader då han röntgades. Han är röntgad höfter (A) knä o armbågar (UA).
Jag ska köra spondylos oxå, känns skönt o ha en plåt på ryggen eftersom vi kör skydd.
Längre fram, innan han sätts i avel, kommer jag nog göra en PH oxå.
Ni som gör PH, vart gör ni den?
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#21 du bor i linköping va? Min tränare samt wp-folk rekommenderar djurdoktorn där. :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#22: Japp, det gör jag! Gjorde praktik på dd för ngt år sedan o de är ruggigt bra!
Kul att höra att de blir rekommenderare, jag förstår det! =)
Vänligen
Sofia
då var Akillez röntgad.. nu börjar denna eviga väntan på resultatet bara :D
#24 Gick det bra?
spännande spännande
#25 ja det gick jätte bra :)
#26 Vad skönt
#23 Det låter ju bra! Om vi ska röntga/göra ph blir det nog där. Känner inte jättestor anledning till att röntga på vanligt vis eftersom chilli är oreggad har jag ju ingen 'nytta' av ett sånt resultat. Men om vi ska fortsätta köra wp vill jag helst veta hur höfterna ser ut, och då känns pennhip bättre.
jag tycker ju ph ger mer konkret resultat. Man får ju veta exakt hur stort glapp hunden har och utefter det kan man ta ett beslut om hur man ska träna. Skk säger ju inte mer än att det är glapp o olika nivåer på det. Jag gillar o veta exakt o hur saker o ting ser ut och är ;)
Vänligen
Sofia
#29 Ja, precis det är så jag tänker. Vill inte träna henne för hårt än vad hon/hennes höfter klarar av.

#23 Det är hos djurdoktorn vi ska göra pennhipen :)
Jag röntgar mina hundar, ja. Blandrasen är röntgad med HD C och ED 0.
Kinesen som man inte röntgar höfter på kommer jag röntga ändå, bara för att det är guld värt att veta.
#32: Låter jättebra att du röntgar ändå! :)
\\\\\\\\\\\\\\\\_
Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

I torsdags var vi och röntgade båda hundarna! Vi vet ju inte helt hundra resultaten ännu.
Men veterinären sa att det såg riktigt bra ut på både armbågar och höfter på båda hundarna. Så det känns ju bra iaf :)
Så nu hoppas vi bara på att resultaten är lika bra som vet trodde :)
#34 Vad spännande! :) håller tummarna för bra resultat
Håller tummarna! =)
Vänligen
Sofia
Börjar bli dags att boka tid för Valle snart
han är 14 månader nu. Ska nog boka tid nästa månad.
Jag röntgar alla mina hundar, den senaste var ett krav iom att jag har honom på helfoder, vi var hos Audell, resultat HD A.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
vad fick ni för "resultat" på vovven? :)
#38 Audell har jag hört ska vara bra. Skulle också vilja röntga hos honom egentligen men tyvärr är det alldeles för långt bort.

Inte varit inne här på ett tag visst!
Men resultaten var kanon :D
Heffa fick utan anmärkningar på 0,36 och 0,27 på höfterna. De ska ligga så nära 0.3 som möjligt så det var kanonbra resultat!
Fanta fick utan anmärkningar på armbågarna och A höfter. Minns inte hennes siffror på pennhipen men de var ungefärliga med Heffas.
Så vi är verkligen nöjda :)
Härligt! Grattis!
Grattis!!
Grattis :)

Tack hörrni :D