Cykeltur
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Filmade lite från vår cykeltur idag. :) inte det lättaste att hålla i styret och kopplet i ena handen. trampa och kolla vart man cyklar samtidigt som man håller mobilen i andra handen och filmar 
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Härligt det ser ut! :) Hur ofta och hur länge/långt cyklar ni? :)
Vi har börjat cykla en del med vovvarna, tycker att det är superskönt att göra det. Chilli älskar att springa :D
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Ja det är riktigt mysigt att cykla med hund :D Valle älskar också att springa och det är ju ett bra sätt att tömma energin på. Vi har bara cyklat kanske 4 ggr hittills då han ju inte är färdigväxt än o oröntgad. Och då har vi bara cyklat nån kilometer i skogen för att vänja honom. Idag var vår första riktiga cykeltur och då blev det 4-5 km. Men sen är tanken att cykla 1-2 mil i veckan med honom :) Ni då? :)
Ja, kanonbra. :)
Okej! :) Skulle dålig HDstatus göra att du inte cyklade med honom? eller hur menar du?
Vi har cyklat lite då och då med hundarna den senaste månaden. Bli 4-7 km de gånger vi cyklar. Har hittills blivit 1-2 gånger per vecka.
Sambon springer med dem ibland också. :)
Ja har han dåliga höfter och/eller dåliga knän/armbågar så ska man ju helst undvika monoton träning och då är ju simträning och promenader i kuperad terräng att föredra. Okej vad kul :) låter bra.
Pröva att cykla med s.k kärringcykel. Jag åtminstone fann dom lättare att cykla med en hand eller att hålla i koppel och styre samtidigt.
Duktig han är :) men får man fråga varför han är kopplad på två ställen?
#5 Okej, själv tycker jag det funkar bra med den jag har. Blev bara lite bökigt att filma samtidigt ;)
#6 Utöver "springern" har jag honom i koppel. Och det är bara en extra säkerhetsgrej :) Skulle han komma loss från "springern" så har jag ändå honom i koppel.
Det sitter nämligen en plastgrej på den som går av vid nödsituationer t.ex om hunden hamnar på fel sida om en stolpe eller om man cyklar omkull. Och skulle Valle få för sig att dra som en tok mot en annan hund eller liknande finns ju risken att den går av då också och kommer loss. Och det är ju livsfarligt om man skulle cykla på vägkanten med honom och han kommer loss och blir påkörd av en bil. Så därför känns det bra att ha koppel i halsbandet också.
Men man kan ju ta bort den där plastgrejen om man vill och modifiera så att hunden verkligen sitter fast och det inte finns en chans att komma loss. Men skulle man då råka cykla omkull och hunden får panik så sitter den ju fast i cykeln och drar i värsta fall iväg med cykeln efter sig.
#7 Aha, Tack för ett förklarligt svar :)
Cyklar mkt med min whippetkille o det är skoj! Dock har jag en lina fast i styret till min kille så han får dra lite mer så han bygger mer muskler + att han tycker det är tokskoj :) Ser lite läskigt ut att du cyklar med strypkedja dock ifall det händer nått. Ser ju att du har springer med men säg att ni har mkt fart o han kommer los från spingern. Kan bli tråkiga skador på nacken med stryp =/
#9 Jag ser inget problem med det. Finns de som cyklar med nosgrimma. Man gör som man själv vill och vad man själv tycker känns bra. I helstryp får han inte lika mycket kraft att dra.
#5 Haha, jag gör med "kärringcykel" :D Helt klart bäst!