Tände eld på hunden, gråter!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14919059.ab
Såg denna på blandrashundar.ifokus, hur kan man göra något så hemskt?? Det handlar om Aud Stokman som är en känd djurplågare från Norge men finns nu i Sverige, sitter verkligen med tårar i ögonen när jag läser detta :(
Hon borde plågas lika illa som hon gjorde med hunden.
Hatar djurplågare!
Såna personer har jag inget till övers för överhuvudtaget!
Man hör om sådana hemska saker nu och då… som den där valpen (här i Sverige) som blev torterad till döds över en period på flera månader, förra året.
(Av sin ägare!)
Jag tänker inte nämna allt annat jag hört, eller detaljerna ur ovanstående fall, men något "konstigt" jag måste ta med var något som hände i USA.
Det var en kvinna som tillfälligt "tog hand" om sin sons Pitbull.
Sedan slutade det med att hon hängde den från ett träd samtidigt som hon elade den till döds.
Varför?
Den hade tuggat sönder hennes bibel!!!

Mina sympatier (så ynkligt det låter) går till Rockys ägare. Jag kan inte fatta hur hemskt det måste kännas att ha, oavsiktligt, gett bort sitt djur till ett sådant ODJUR.
Jag vet inte om jag skulle kunna leva med mig själv om det var jag som lämnat bort Wikus och det där hade hänt.
Denna Aud Stokman/Anne Olsen alltså.. vilken vidrig människa. Dom borde låsa in henne och kasta nyckeln.
Ondskan själv…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#4 +1 !!

Här där jag bor hade en Amstaff valp sprungit bort, någon hittade den och slog ihjäl den, dumpade den vid ett dagis. #3 Det sjuka var att han hade satt en plastpåse på huvudet på den och använt den som boxningssäck, sen kvävde han den, och återupplivade den och kvävde den igen. Allt för att valpen var jobbig. Min kompis träffade en tjej som sa att hon hade tagit valpen från honom för att han torterade den, men sen lämna hon tillbaka den för att den var jobbig. VILKA VALPAR ÄR INTE JOBBIGA? Det var även nån i USA som hade slagit och tänt eld på sin valp för att den slickade hans bebis i ansiktet.
#7 - Det var fallet jag nämnde ovan. Den "killen" (monstret) fick det hittills hårdaste straffet i Sverige för djurplågeri, femton månader i ett lyxigt svenskt fängelse… om han hade gjort samma sak med en människa hade det varit en helt annan sak. (Men jag ser inte skillnaden, hundar och liknande djur kan känna smärta och rädsla precis lika mycket som vi kan.)
Och den valpen hade ju inte sprungit bort, utan det var hans egna hund.
#9 Det i början var en hund där jag bor och det efter #3 var den hunden ixectrona pratade om. Jag pratade alltså om tre olika hundar i samma inlägg, och jo den första hunden jag pratade om hade sprungit bort och någon annan hittade den och slog ihjäl den
Om jag minns rätt så fanns inga läkemedelsrester eller brännmärken vid obduktion av den Rottis som norskan sägs ha torterat. Inga anmärkningár har heller funnits vid LS's inspektioner.
Jag säger inte att hon på någotvis är en bra människa, och försvarar inte det hon dömts för i Norge, men man måste ändå ta medias information med en nypa salt ibland.