Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 1997 ggr
[hannahwolgast]
0

aktivera hjärnan?

Tips på bra ''hemmagjorda'' aktiverings pyssel till hundarna? t.ex hund godis i en pet flaska och låta dom få ut godiset.

Littlem
0

Finns ju flera saker, gömma godis i kartonger, toarullar, burkar. Har man en smart hund kan man tejpa lite så de får lite mer jobb o få ut godiset. Ta gamla strumpor o  stoppa godis i, knyt ihop änden om hunden ska få jobba mer. Gamla byxor funkar med, lägg godis i fickorna tex. Eller klipp av byxbenen och knyt in godis i (funkar bäst till större hundar om det är tjockare byxor så de orkar ha sönder ;) ).

Gömma godis under burkar/kastruller om man har tåliga man inte är så rädd om. Bra och vara med dock så man har lite översikt.

Sen går det ju gömma godis i lägenheten bara på olika ställen, gärna i olika nivåer så hunden får söka o jobba mera. Där med är bra o tänka på att man gömmer godisarna så hunden inte slår ner nått eller kan skada sig.

Det var väl vad jag kom på just nu.

[hannahwolgast]
0

la ut 20 korv bitar till mina två hundar, gömde dom ganska bra faktiskt om jag själv får säga. tog ca 20 minuter och nosen gick i ett, riktigt kul för både mig och hundarna! :)

Littlem
0

Ja det är ju det som är så bra med aktivering. Det tar inte så lång tid för en annan att fixa ihop pysslet elelr gömma godiset mende tar hundarna längre tid + att det tröttar uthuvet på dem. Kanon!

[Madlene]
0

Menar du pyssel som hundarna aktiveras med hemma eller menar du pyssel överhuvudtaget som går att använda utom hus med?

[hannahwolgast]
0

nja,pussel hemma och ute uppskattas ju :)