måste skriva av mig...
är lite halvt stressig hela dagarna!
jag har elvis försäkrad hos agria, när han kom till oss tuggade han på tassarna, pga stress ( vi var det fjärde hemmet) till han när han var 11 veckor.. så de är inte så konstigt, jag berättade att han tuggade på tassarna till en tant på agria, som hon så fint skrev ner i journalerna..
nu har jag en reservation på hudsjukdommar, och vi var in till veterinären förra helgen pga spyor och diaré. som gick på 3674:-.. som inte försäkringen betalade ut, utan tog dom pengarna som ska betals i halvår till agria, och lät dom resten 2000:- va kvar.. ca 5 dagar innan skickade jag in autogiro ansökan per månad då jag tycker det blir lite dyrt per halvår.. men det förstod dom sig nog inte på med tanke på att jag fick avslag på det också.. jag är så trött på agria så det finns inte ord för de, jag är ju 18 år med 2 hundar.. hallå, lite hjälp kan jag väll få iallafall?och i somras va vi också in för att han kliade isönder öronen, fick svar att det var jästsvamp och det försvann efter medicinering i öronen.. men dendär reservationen fick jag reda på dagen vi va inne till veterinären.. bara punga fram 4000:- utan hjälp.. ett halvår innan var vi inne med Lisa för livmodersinflammation och fick lägga ut 15 000:-… utan hjälp.. problem,problem,problem..
menmen,nu har han börjat tappat hår runt ögonen, kliar sig jätte mycket och är jätte jobbig när vi ska lägga sig han är mestadels stressig och vet inte vad han ska göra, skulle nästan tippa på demodex faktiskt…
så nu är klockan 3 på natten och jag ligger och funderar på allt och lite till, ska vänta några timmar och ringa å boka veterinärstid.. nu i december när man faktiskt nästan är mest i behov av pengar..
och inte nog med det, Elvis fyllde 1 år igår den 2a december! :) grattis till han.
jaja, ska fundera vidare. ni som vart med om samma sak gällande hudproblem m.m får gärna skriva!! :)
problem är till för att lösas
Det är en djungel med försäkringsbolag och tyvärr är inte Agria kända för att vara enkla att ha att göra med alla gånger. Dock är det så att man som försäkringstagare måste ta sig tid att läsa det finstilta i sin föräkring för att inte få obehagliga överraskningar. Man måste också ha någon slags "backup plan" när inte försäkringen täcker. Att man får reservation för åkommor är inte ovanligt och det man måste göra för att komma undan snabbare är att skaffa ett friskintyg för tex. öronen när hunden mår bra igen. Att du dessutom var ärlig och berättade att han slickade på tassarna gjorde ju tyvärr också att ni fick en reservation på det. Jag tycker det låter konstigt att du inte fått ersättning för tex. en livmoderinflammation, men har du redan kommit upp i maxbeloppet för ersättningsperioden så får man ju punga ut med resten själv tyvärr. Jag antar att ni låg lite efter med halvårsbetalningen och det var därför de drog det vid direktregleringen?
På just de punkter du nämner så tror jag egentligen inte at du skulle haft mer tur med något annat bolag. Mitt enda råd om du känner dig rejält missnöjd med Agria är att du ordnar friskintyg på vovvarna när de är krya igen och byter bolag. Själv har jag haft Sveland i alla år och är nöjda med dom, men läs igenom villkoren för olika bolag så du vet vad du får för pengarna.
Jag har precis samma problem som du har, ang hunden och dens problem eller i viss mån då vi har haft hunden i snart 3 år och mkt har lösts sig sen dess. Jag har folksam och har aldrig haft några som helst problem med dom med hudsjukdommar osv. Dom har hjälpt till med allt utan några som helst problem! Mitt förslag är att kanske kolla runt på lite nya försäkringsbolag och kika om det finns någon som passar dig bättre. Tror det finns en del trådar här på iFokus på olika hundsidor där man diskuterar om sina försäkringsbolag.
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Att byta försäkringsbolag är aldrig en bra idé, risken är att om hunden blir sjuk så skyller de på varandra o man får ingen ersättning alls.
Själv har jag haft Agria i alla år o det har aldrig varit något problem med att få ut ersättning.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#3 Jag hade inga som helst att byta bolag. Men jag har väll haft tur med allt sånt då ;)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Fast tveksamt om det hjälper att byta bolag i den här situationen, det kommer ju ändå finnas en reservation mot hudsjukdomar. Att den reservartionen skrevs in tycker jag inte heller låter särskilt konstigt. Ts berättade ju själv att hunden tuggade på tassarna och även om det mycket väl kan bero på stress kan också bero på ex. klåda som kan bero på just hudproblem. Inget försäkringsbolag, mig veterligt, täcker problem som hunden haft sedan innan försäkringen tecknades.