Lära "trix"?
Vad mer skulle jag kunna lära Staffan som han heter för "trix"? Han kan sitt, ligg, rulla, tass, stanna, kom..sen kommer jag säkert på mer vad han kan. Men vad mer skulle jag kunna lära honom? :-)
Jag lärde Tyra high five, fast hon gör det med nosen istället :)
sen kan du ju lära honom att slicka sig runt nosen?
snurra runt, om han inte lätt blandar ihop ord (som vår som bara gör rulla runt).
vinkla på huvudet på kommando.
Dessa trix blir lättare om du har klickat in hunden innan och använder klicker :)
High five kan han. Andvänder inte klicker! ;)
Okej, annars är det ett väldigt bra sätt att träna in smågrejer som han gör och sedan bara sätta ett kommando på det. Det är ju olika beroende på vad hunden tycker är roligt, du kan ju till exempel träna in att flytta på leksaker och sånt. Alltså lägga en vid ena sidan, flyttar han den till andra så belöna, osv. lycka till :)
Man kan ju lära vidare på det att flytta saker så det blir "städa upp efter dig" så kan det ju betyda att han ska plocka upp leksaken och lägga den i sin bädd. Det beror ju helt som sagt på vad han tycker är kul också :)
Kom på vad jag ska börja med. Lägga en godis på hans nos och sedan ska han vänta tills jag säger "! :D Sötaste staffen! ❤
Det senaste tricket jag lärde vår tik, som är den som är mest lättlärd, var att spela död.
Nästa trick som jag planerar att lära henne är att krypa. Finns ju en uppsjö av roliga tricks att lära hunden. 
Evi är så söt! ❤ tricket efter "godis på nosen" är nog att krypa! :D