Grim & Evi #3
Fortsättning på tidigare bildtråd. Det kommer garanterat förekomma bildbomber här, så den som inte orkar/vill kolla behöver inte göra det heller. 
Igår var vi ute och njöt av det härliga vädret.
Grim verkligen älskar när solen skiner och gräset är grönt. Han springer och springer, för att sen kasta sig handlöst i gräset och rulla runt som en tok.
Evi käkade insekter och spanade på fåglar istället.
Häromdagen försökte puckot äta en humla, som snabbt hostades upp..
Urusel bild, men ni ser att hon fick syn på en fågel. 
Så stor Evi har blivit!
Och så fin hon blivit i kroppen!
Jag känner en grabb som skulle älska att springa runt och busa med i gräset med dom 

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#8: Ja gud ja, hon känns så stor helt plötsligt! Grim är lite "putt" över att hon inte är lika valpbusig som innan löpet. Nu har hon helt plötsligt blivit vuxen, enligt henne själv i alla fall, och då ska man inte flamsa runt på det viset. 
#9 Haha 
Jättefina bilder!
Man blir glad direkt när man ser deras bredkäftade flin!
Bomba på!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Liten film från dagens promenad.
#13: Tackar tackar. 
#15 Grattis Evi 
Lite sen här, men Grattis i efterskott! 
Jag och Evi är hos mina föräldrar över sommaren, då jag ska jobba på orten. Evi trivs finnemang med att bo i hus, även om det märks att hon saknar att ha Grim att leka med.
Evi har för övrigt hjälpt mig att hålla koll på kaninerna när jag haft de uppe på bordet och fotograferat. Hon såg till att de höll sig på bordet. 
Vilka fantastiskt fina kort du tar!
Vad är det för kamera du har?
#23: Man tackar.
Har en Nikon D40 som hängt med sen våren 2010, börjar bli dags att uppgradera lite snart då den börjar komma upp i ganska många exponeringar. 
De är så vackra! 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
#24 Sälj den billigt till mig! 
Släpar runt på min kassa kompaktkamera och surar..
#25: 
#26: Haha, det är ingen idé, den skulle inte hålla många veckor då när jag väl gör mig av med den. 
#27: Tackar. ^^
…Attans..
Igår på förmiddagen när jag och Evi tog våran promenad passade vi på att gå ner till sjön för att plaska lite. Hon klev mer än gärna ner i vattnet.
Imorgon får hon äntligen träffa Grim igen och kommer då att stanna kvar hos honom och sambon när jag åker tillbaka för att jobba. Så får vi se hur lilla mattehunden klarar det. 
Igår kväll invigdes nya kameran och Grim & Evi fastnade såklart på bild.
Idag är vovvarna helt slut, då de har busat ordentligt. Först själva och sen med sin nya kompis Maximus.
Evi med sin "snusktrasa", som hon brukar kunna hitta på på fältet lite då och då. Det är en del som är kvar av en tennisboll. 
Evi och Maximus kom väldans bra överens. Det gick bra med Grim också, men han tyckte det blev aningens drygt med två energiknippen i samma ålder så han gick och lekte lite själv istället. 
Maximus skulle enligt ägarna vara tax/jack russel/boston terrier.
Finisarna 
Grim fick ett bromsbett i ansiktet och sen spenderade han ca 5 minuter med att göra såhär i gräset..
#48 Vilken fin bild på Grim! 
Så himla härligt väder idag att vi tog en tripp till vovvarnas favoritfält.
Att lära Evi prata på kommando är inte det enklaste. Försökt lära henne det länge nu, men hon verkar bara vilja prata när hon busar. Nu för en liten stund sedan gjorde vi ett nytt försök. Grim är mästaren själv på att prata på kommando och visar mer än gärna hur det går till.. Så medans Evi ser ut som ett frågetecken och prövar alla möjliga tricks (vacker tass, ligg, sitt fint etc) så sitter Grim bredvid och tjålar så öronen blöder.
Ska se om jag kan få det på film lite senare, när batteriet är färdigladdat.
Fick för mig att prova att filma med systemkameran för första gången. Inte lätt att hitta fokus när busen Grim inte vill vara still. Men ni gör hur han tjålar i alla fall, pratkvarnen. 
Haha så han låter :P Min hund undra vad tusan det var som lät, han låg o stirra mot datorn med väldigt förudnrad min ;)
#65: Och det där är ändå lite, mot vad han brukar kunna låta när han pratar riktigt ordentligt. 
Kan tänka mig de :P Har en vän med en staff/amstaff korsning som låter liknande fast klart högre o värre när han blir exalterad. Ibland låter han nästan som en liten apa :P Har inte hört några låta så innan men det kanske är lite rastypiskt ;)
Min whippetkille pratar ju med, fast inte sådär. Har dock inte lyckats få det inspelat heller.
#67: Det är ganska rastypiskt Staffen att vara väldans pratglad och ha väldigt säregna ljud. Bara att ta en snabbkoll på youtube till exempel. 
Jo kan tänka mig de. Har hört fler whippet som låter som min killem ed. Lite kul att vissa raser har så typiska ljud :P
Nu när det börjar bli blötare och kallare ute är Grim inte särskilt lycklig. Att få med honom ut på morgonen är lättare sagt en gjort och han ger en alltid en blick som om han säger "vad har jag gjort för att förtjäna det här?!". Snooza till kl 12 är mer hans grej.
Tack och lov blir det bättre när snön kommer, för den tycker han bättre om än regn.
Såhär såg det ut igår kväll när Grim hade gosat in sig bland täcket. Eller ja, han fick lite hjälp att lägga över den sista fliken över honom och han klagade definitivt inte.
Ett stycke Grim i profil, eller delvis i alla fall. 
Evi visar upp ett av sina mupputtryck som hon har när hon busar.
Vilka goa bilder! :)
Godingen som numer är 2½ år gammal. Jäklar vad fort tiden går! ♥
Evi bland höstlöven. Upptäckte i efterhand att jag inte täckte över hennes svans ordentligt. Men men. 
Grim ser nästan lite mallig ut när han sitter där mitt i lövhögen.
Sen har jag börjat lära in lite nya trix tillsammans med Evi. Just nu tränar vi in "Spela död". Det är en del finslip kvar, men hon förstår principen.
Åtminstone så länge jag gör det. Om sambon "pangar" henne så tittar hon bara på honom. 
Att "spela död" har hon förstått och har nu även i samma veva fått lära sig "magen" (lägga sig stilla på rygg och visa magen) och "rulla runt".
Hon är väldigt rolig att träna tricks med, för hon vill verkligen göra rätt. Inte som Grim som ger upp efter några fåtal försök. 
Hundarna är helt lyriska över all snö som kommit, men de uppskattar inte riktigt kylan. 10 minuter tyckte de räckte gott och väl, sen blev det för kallt åt tassarna. Ett par bilder hann jag få under den tiden i alla fall.
Provat mina studioblixtar för första gången, med helt OK resultat.
#89 hahahaha
Inte konstigt de blir kallt, de ser ju ut som de har huvena under snön mer än över ;)
Superfina porträtt!!!
#96: Haha jo förvisso.
Bild #89 var dock maken skyldig till.. Men nog doppade de gärna huvudet i snön själva också.
#92 Åh så fin! 
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Började igår med att knåpa ihop vår blivande dörrskylt och för en stund sedan blev den klar. Försökt hitta någonstans där jag kan få den "tryckt" på en skylt, men bara hittat 2 ynka alternativ. Så troligen blir det så att jag skriver ut bilden och laminerar den istället. För upp på dörren, det ska den! 
Snygg den blev! Ska höra med en vän till mig som säljer skyltar på reptilmässor. MInns inte om hon kan fixa i hårdplast men ev!
#100: Snällt av dig. Jag håller just nu på att maila ett företag som tillverkar skyltar, för att se vad de skulle ta för just min skylt. Det var i alla fall inga problem att tillverka den, frågan är bara om priset är ok.
Hon kunde fixa, men det var ju det att är det bara en enstaka skylt med speciellt motiv sådär kan det bli rätt dyrt.
Idag tog vi en tripp till "gärdet" i det härliga vädret.
Hoppa efter snöboll (eller whatever) är skoj!
Efter promenaden var det "sängläge" som gällde. 
Evi fick ett nytt halsband med matchande koppel igår, samt en regnoverall. Allt kom från en klasskamrat vars hund inte kunde ha det längre, så det låg bara och skräpade. Overallen var för stor, men den ska nog gå att modifiera. Behövde bara ordnas lite bak vid rumpan samt sy upp benen någon cm. Halsbandet och nya kopplet var en hit, även om det inte ser så ut på bilden.
Urusel mobilbild btw.
Bilden till dörrskylt blev visst tryckt på en tröja också. 
Fokuseringen och skärpan åt helsike, men blir så full i skratt åt denna bilden. Tokstollarna i ett nötskal!
Ska man envisas med att leka på isen så kan det hända att man druttar på ändan också..
Jag halvlåg på isen och skulle precis ta en så fin bild på Grim, när Evi dyker in mitt framför…
Är lite facebook skadad tror jag. Satt och letade efter gilla-knappen när jag kikade på de senaste fotona! 
Fina är de iallafall, precis som de brukar! :D
#120: Haha, ibland blir man lite Facebook-skadad. Vet inte hur många gånger jag också letat efter en gilla-knapp. 
Snö har det kommit i mängder sedan i tisdags!
(Den som funderar över den "fina" lila glorian på vissa bilder, så är det tyvärr objektivet..)
Grim ser så normal ut när han leker, eller något i den stilen. 
Igår bokade jag tid för HD/ED-röntgen åt Evi, på uppfödarens begäran. Sen får vi se ifall Evi och hennes kullsyster Zana kom med på MH:t som är den 7/4. 🙂
Kopierat från bloggen:
"Kl 13:45 hade vi tid för Evis HD/ED-röntgen. Vi fick ganska snart komma in till en sköterska som kollade Evis allmäntillstånd, lyssnade på hjärta osv. Vägde henne gjorde vi innan vi gick in och vågen visade på 17.5kg. Sen blev det en del väntan innan vi fick komma in till själva veterinären som skulle utföra röntgen. Evi blev visst känd som "yrvädret", för när hon klev in till rummet vi väntade i sa hon att "är det här yrvädret?" och flinade. Vi följde efter in till röntgenrummet och där fick hon sin spruta för att somna. Allt mellan 5 eller mer än 30 minuter kunde det ta. Evi tog en snabb vända i rummet innan jag sade åt henne att lägga sig på täcket och då tog det max 2 minuter innan hon sov. Därefter fick jag gå ut ur rummet och husse fick stanna kvar. Istället tog jag med mig Grim ut på en liten snabbpromenad och han var lite osis över att han inte fick in dit, för han styrde först dit. När han insåg att han inte skulle in dit hoppade han förnöjt in i bilburen igen. Allting gick bra inne hos Evi och jag fick komma in sen när hon skulle väckas. Hon låg där så fridfullt så och ville inte vakna, trots att vi puttade lite på henne och pratade med henne. Lillbusan sov räv för oss, för så fort veterinären kom in igen och lockade lite flög hon upp. Sen var hon fort på benen, om än en aning förvirrad. Så hon fick åka med mig i baksätet istället. När vi kom upp till ytterdörren höll hon på att somna medans vi väntade på att husse och Grim skulle komma upp också.
Evi fick för övrigt komplimanger för att hon var i riktigt fint hull och bra musklad, så veterinären tyckte vi gjort ett bra jobb"
Vovvarna är glada över att vädret äntligen börjat skifta och det blir varmare ute!
Grim kör sina standardhopp när husse kastar iväg godisar de får söka efter.
Såg idag att Evis resultat redan kommit ut på SKK. Tyvärr inte det önskvärda resultatet. HD D och ED ua.
Evi är glad i dubbel bemärkelse - solen värmer skönt OCH hon har en boll att leka med. 😉
Trist med HD-resultatet, men tur för vovven att hon bor i ett hem där hon får mycket motion och hålls i bra form. Förhoppningsvis får hon aldrig några problem av sina höfter.
#145: Det var inte det resultatet vi hoppats på nej. Men samtidigt känns det ändå bra att veta hur det ser ut, så vi kan ha det i bakhuvudet. Även om jag hoppas och tror att hon ska slippa problem med sina höfter. 🙂