Bullhundar iFokus

Bullhundar

Etikett: allmänt
Läst 1585 ggr
CatchFatch
3

Stackare! :(

Hejsan!

Idag var jag nere på stan och då såg jag något så otroligt jobbigt :(

Det var en kille med sin stora "bullhund" ( kommer ej på ras men påminde lite om en mastiff fast mycket mer hud vid hals och läppar.. )
han gick runt lite på stan - fram och tillbaka - och sedan bestämde han sig för att gå in i en kiosk.
Hunden band han fast utanför i en stor, grön, tung plåtlåda. Lite sån som man har grus i till vintern.

Medan han var inne i kiosken så rörde sig hunden - jag vet inte exakt vad som hände här eftersom att jag inte kollade just då! - men hunden rörde sig iaf och lådan lät. Hunden blev jätte rädd och försökte akta sig och det resulterade i att lådan lät ännu mer. Hunden får panik och börjar springa MED lådan efter sig. Vid det här laget är hunden panikslagen och stannar tex mitt ute i vägen och försöker bita av kopplet men lådan rör sig så han börjar springa igen.
Ägaren har nu precis hunnit ut och uppfattat vad som händer och gåt lugnt mot hunden men när han börjar sprinag igen och springer bakom en buss så springer ägaren efter och nu ser jag inte exakt vad som händer då en buss står ivägen men jag hör hur de får bort kopplet och ser när en kvinna bär bort den stora lådan.

Efter en bra stund åker bussen och man ser att killen och två andra sitter med hunden mot en vägg och försöker lugna den.  När de går så haltar hunden på bakbenen så han har antagligen fått lådan på sina ben och trots att hunden är väldigt stor(!) - gissar på runt 50kg - så lyfter han upp hunden i famnen och bär som om det var en fjäder!

Jag skäms över att jag tvekade på att hoppa ur bilen jag satt i men precis när jag skulle hoppa ur så såg jag ägaren komma springades och jag skulle ändå inte hinna fram före honom.

OM någon känner denna kille så vill jag gärna veta hur hunden mår och om de vart några allvarliga skador men även ge en stor eloge till de få (2-4 av ca 30!! ) som ryckte in och hjälpte till!!

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Bullemor
0

Otäck historia!

Vart hände det? I vilken stad?

CatchFatch
0

Det hände i Eskilstuna, södermanland.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se