Hur var det?
Hejsan! :D
Jag tycker det är så roligt att tänka på hur mycket ens hund har utvecklats sen valp tiden och tänkte att man här kunde berätta om sin tid då till nu. Tex hur hunden var på valpkursen mot hur den är nu när den växt upp lite. :)
Min nuvarande boxer var hemsk! Hon hade alldelles för mycket energi ( ja till och med för att vara boxer ) och det var nästan omöjligt att få henne lugn. Till och med i sömnen rörde hon på sig, "sprang" med benen och morrade.
På valpkursen fick jag mellan varje övning sitta som en "ryggsäck" på henne för att få henne lugn och trygg för hon skulle alltid leka med de andra valparna och instruktörerna och man kunde helt glömma att hon skulle sitta/ligga/stå still.
När man körde inkallning så var hon jätte duktig förutom att hon först tog 1 eller 2 frivarv och sen kom till mig. :P
Idag springer hon direkt till mig när jag ropar och ställer eller sätter sig bredvid mig. Hon kan sitta, ligga och stå still bland andra hundar och mitt stoltaste ögonblick var på en träning i Klass 1 inför tävling där hon låg helt blixt stilla - en hund reser sig och springer rakt mot min hund, jag skriker Stanna! och min hund rör inte en fena! Hade det bara varit någon träning innan så hade hon rest sig och börjat springa runt och leka med den andra hunden, så jag var såååå stolt och glad att jag kände för att ge henne hela påsen med godis där och då! :D
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se