Annons:
Etikettraser
Läst 5017 ggr
Chalin3
2012-01-23 08:03

Vilka raser är det egentligen?

Såg en annons på blocket igår som jag reagerade över. Små söta valpar som är till salu, det stod pitbullblandras. Någon fler har tydligen ragerat och tyckt att nej så får det inte stå för nu är annonsen ändrad till

"mamma är Americanstaffordterrier och deras pappa är en blandning mellan Schäfer/labrador" (kopierat)

Så ja…. vad är det egentligen….?

Iofs så är väl min gissning att det inte finns så värst mycket pitbull i dom. Men om det nu skulle vara det….

De eventuella köparna till dessa valpar är ju mest sannolikt inte de mesd störst kunskap och erfarenhet om rasen/raserna. Jag tycker det känns som att det kan bli en ganska farlig kombination.

Annons:
vallhund
2012-01-23 08:14
#1

Från blockets regler:

"Regler för djur: Blocket.se har restriktioner mot försäljning eller överlåtande av vissa djur. Pitbull och varghybrider är inte tillåtna."

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Chalin3
2012-01-23 08:19
#2

#1 Jo jag vet att det inte får stå så.

Och det var det jag menade att tydligen harnågon annan också reagerat över attdet inte får det eftersom de varit tvugna att ändra annonsen.

Därav kom egentligen min fundering. Vad är det egentligen?

pv60
2012-01-24 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Varför får man inte sälja pitbull - det är ju VÄRLDENS goaste hundras! Bella är amstaff/pitbull.

Loveradio
2012-01-24 20:07
#4

#3 Jättefin Glad du får gärna skriva lite om henne i presentationstråden om du vill.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

vallhund
2012-01-25 12:38
#5

#3 Klart man får, men inte via blocket.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LillyB
2012-01-26 00:57
#6

TS: Ja det lät ju inte alls bra.. Himla tråkigt med människor som är oärliga och undanhåller information. Vet inte om blandningen skulle vara farlig, det farliga är väll att de lär kräva bra ägare och det är inte alltid blandraser hamnar i lämpliga händer. :/

#3: Blocket anser att folk missbrukar ordet "pitbull" och säljer hundar under det namnet trots att hunden kanske är något helt annat. Det är också ett namn som lockar mycket olämpligt folk, därför vill de inte ha med "pitbull" i annonserna. Och jag kan förstå dom, men jag håller med att det inte är något fel på rasen Pitbull! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Annons:
vallhund
2012-01-26 01:42
#7

# 6

Inget fel på rasen, problemet är att det sällan finns en gnutta APBT blod i de som utges för att vara det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LillyB
2012-01-26 01:47
#8

#7: Jo jag vet :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chalin3
2012-01-26 07:46
#9

#6 Det varprecis så jag menade, att kombinationen lätt kan bli farlig

LillyB
2012-01-26 09:22
#10

#9: Men det är ju inte kombinationen som är farlig enligt mig, det är ju om valparna hamnar i fel händer, detsamma gäller renrasiga valpar av de raserna så själva kombinationen ser jag inte som farlig. :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Chalin3
2012-01-26 09:49
#11

#10 Jag lyckades nog interiktigtförklara vad jag menade. Att det är den kombinationen = dom valparna med dom köpare de mest trolig får.

Skrev såhär i första inlägget:

De eventuella köparna till dessa valpar är ju mest sannolikt inte de mesd störst kunskap och erfarenhet om rasen/raserna. Jag tycker det känns som att det kan bli en ganska farlig kombination.

Där menar jag att om det ändå skulle vara pitbull och det inte framgår (eller ja vad du nu än må vara) så lär det inte locka de mest seriösa köparna, de medstor kunskap om raserna och det i kombination med dessavalpar kan bli farligt.

Det var alltså inte valparna i sig som är farliga utankombinationen med eventuella ägare.

Så vi menar samma sak Glad

LillyB
2012-01-26 09:55
#12

Haha jaha! :D Ursäkta, missförstod lite där! Men dåså! :)

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Upp till toppen
Annons: