Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 3158 ggr
mejamylove
1/30/12, 8:15 PM

Klo-flisor?

I lördags så klippte ja Mejas klor som ja alltid brukar göra, ja klippte inte för långt eller nåt heller, men nu så har de börjat blöda på vissa klor och blivit som hack och flisor. Hon verkar inte bry sig om de men de kanske gör ont utan att hon visar det Obestämd frågan är då vad ja ska göra för att de ska sluta ;(

Annons:
AnneN
1/30/12, 8:17 PM
#1

Hade för x-antal år sedan en schäfer med sköra klor, började då ge han viacutan på maten och efter bara ett par veckor då det var dags för kloklippning igen så var klorna stenhårda och mycket hållbara (jag fick köpa ny klotång)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mejamylove
1/30/12, 8:20 PM
#2

där ser man, vars får man tag på de?

AnneN
1/30/12, 9:06 PM
#3

Finns att köpa på apotek och hos veterinären, vet inte om det finns i vanliga djuraffärer.

Inte speciellt billigt (ca 200kr) men värt varenda krona och ganska drygt så blir inte så dyrt i längden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Mindless]
1/31/12, 10:19 AM
#4

Viacutan är bra, men jag personligen tycker att Dr Baddakys fiskolja är ännu bättre! Min hund hade dåliga klor och torra trampdynor, nu är tassarna jättefina.

Oljan finns att köpa hos veterinär eller bl.a här.

Labolina_73
1/31/12, 12:19 PM
#5

bra tips du fick med viacutan,, men kolla oxå att din klotång är ordentligt vass..

//Linda

mejamylove
1/31/12, 3:18 PM
#6

#4 tack för tipset!

#5 uhhmmm… de kan nog vara därför för den är ganska gammal, happ dags o köpa ny klotång :P

Annons:
Upp till toppen
Annons: