Annons:
Etikettraser
Läst 2211 ggr
Labolina_73
2012-02-07 17:51

nu tror jag att jag vet......

vilken ras jag faktiskt vill ha,,,,

en staffe…. jag älskar rasen,, det jag vet om det men jag har fortfarande mycket kvar att lära mej..

jag har bara liiiiiite krav..

föräldrarna ska vara röntgade, ögonlysta och mh testade.

valpen då?? jag vill att valpen har vitt ansikte.. :-)

såklart ska valpen har mera än bara ett vitt ansikte men jag tycker det är så vansinnigt fint.

När sker detta då? Jaaaaa du,, den som det visste,, jag vill lära mej mer om rasen,, jag måste prata med gubben här hemma och få honom att läsa mycket om rasen och dessa raser i stort då han har lite fördomar mot dessa underbara hundar. Jag tror oxå att jag ska vänta tills min yngsta son nu 5 år är lite äldre så man kan lämna honom hemma ensam om han inte vill följa med ut på långpromenad varje gång.. eller iaf tills han går i skolan hela dagarna.

nå vad tycks om mitt rasval? förut var jag inne på dogo argentino men tycker att dom har för mycket jakt..

//Linda

Annons:
Mischa
2012-02-07 19:28
#1

Rasklubbarna brukar ha en rasspecial varje år, se om du kan ta dig dit, vältra dig i staffar, snacka med folk och se om du fortfarande vill ha rasen efteråt.

≧◔◡◔≦

NinniH
2012-02-07 21:13
#2

Ska du hitta kennel som både röntgar, ögonlyser och gör MH på sina avelsdjur så minskar antal kennlar en hel del. De allra flesta kennlar verkar inte göra allt detta. Men nog finns det några i alla fall. Glad Och eftersom valpköpet inte sker än på ett tag, så har du tid att bekanta dig med dessa kennlar.

Som #1 säger så är det rasspecial i Gränna, som det brukar vara varje år. I år är det den 7:e Juli. Står mer på rasklubbens hemsida.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

LillyB
2012-02-08 01:27
#3

Roligt att du hittat en ras som tilltalar dig så mycket! :D
Ja, Dogo Argentinon är mycket vacker, men kan vara väldigt krävande!

Tricky Treet's fick nyligen en kull där alla valpar hade mycket vitt och de har HD/AD röntgat båda föräldradjuren. Du kan ju ta en titt hur det ser ut med resten! :)
Det verkar som om de flesta med den "gamla typen" Staffar sköter sånadär tester mycket bättre, så ta en titt bland dom! :) Jag ska också ha en tråd om det här djupare in i forumet, men jag hittar den inte just nu.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

Royalz
2012-02-08 07:46
#4

Om du vill ha en kennel som verkar få många fria avkommor ska du kolla på Ballstaff. Dom verkar inte avla på sämre än B och flera avkommor är friröntgade om man kollar hunddata :)

Var själv inne på den kenneln om det skulle blivit en staffe men nu blev det en annan ras så kontaktade aldrig dom.


Royalz
2012-02-08 07:48
#5

Juste dom ögonlyser också :)


Upp till toppen
Annons: