Annons:
Etikettallmänt
Läst 1813 ggr
animal-lover
2012-03-08 18:08

Hund och bil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker era hundar om att åka bil ?

Min Edsel absolut älskar att åka bil (speciellt i pappas cadillac)medans min systers ena husky verkligen hatar att åka. Hon sitter och darrar å släpper päls så det ser ut som en pälsmatta på sätet.

Annons:
animal-lover
2012-03-08 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag och Edsel i somras på väg till Power Meet Skrattande

NinniH
2012-03-08 20:25
#2

När Evi var yngre så fick hon snudd på panik av att åka bil, då hon blev åksjuk och kräktes. Nu kräks hon inte längre, men anser ändock att det är ett nödvändigt ont. Grim älskar att åka bil däremot och blir alldeles till sig när man säger "ska vi åka bil?". Tungan ute


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

[Empisen]
2012-03-08 20:25
#3

Båda mina hundar tycker det är skönt att åka bil, då dem alltid lägger sig och sover Flört

Loveradio
2012-03-08 20:36
#4

Min hund tycker inte om att åka bil. Han hoppar in i bilen utan problem men sitter sen och flåsar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

animal-lover
2012-03-08 22:23
#5

Intressant det där att vissa blir åksjuka eller tycker att bilar är hemska till hundar som älskar det.

Visst kan dom vara olika känsliga som människor när det rör sig om åksjuka. Men går det att träna bort när dom bara ogillar bilen eller håller dom den attityden hela livet ?

Hur tränar ni eller låter ni det vara och "står ut" när hunden måste åka ?

#2 Grim låter som Edsel Skrattande #4 så gör alla syrrans hukysar förutom tiken som får lite smått "panik" oxå

zickan
2012-03-08 22:55
#6

Både mina älskar bilar och alltid gjort. Ende stället det går att lämna Phoenix ensam är bilen. Thea är hopplös med bilar. Öppnar någon en bildörr så ska hon in. När hon väl är i bilen så lägger hon sig till att sova med en gång.  Både har klarat långa resor.Vilket är jätte skönt.

Roligaste som hänt var när Thea var ett år. Var hos föräldrarna på gotland med hundarna lösa på gården. Är en smal liten gata, men ändå kör de stopp för ett buss last med tanter där ibland. Verkar vara många som bor där i området som åker med den stora dubbeldeckaren.
Innan jag hann reagera så hade Thea flugit över stenmuren och rakt in på bussen. Hälsade glatt på alla tanterna och som tur var så skrattade dom bara över hennes bus streck. Men hon hade ingen plan att kliva av. Fick bära ut henne när jag väl fick tag på den hala ålen :-)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
thilda-
2012-03-09 18:12
#7

akillez äääääääääääälskar att åka bil!! han skulle lätt kunna åka jorden runt :)

Upp till toppen
Annons: