Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2512 ggr
Chilli10
2012-03-10 17:22

Prinsen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju skrivit i en annan tråd om att eventuellt ta en till hund då vi blivit tillfrågade av ett par träningsvänner att ta över deras hanhund.

Efter mycket funderande kom jag och sambon överens om att ta Prince på prov (då ägarna erbjöd oss det). Det är såklart jätteroligt med en till hund, men vi måste se mer hur hundarna fungerar tillsammans, om vi verkligen har tid med en till hund och hur det går för oss i stort.

I torsdags kväll flyttade snyggingen hem till oss. Hittills har det gått bra.

Prins är en amstaff importerad från usa, född i december 2008. Han är alltså lite mer än 3 år nu. Han är vääldigt nyfiken av sig, men har redan blivit lättare att få kontakt med honom ute (vi har varit hundvakt åt honom två helger tidigare också). Han är väldigt stabil, nyfiken som jag skrivit tidigare, snäll mot alla, inget big fan av andra hanhundar men funkar oftast med dem "under kontrollerade former". Han är hur mysig och kelig som helst, kommer gärna och lägger sig nära och vill pussas. Väldigt pigg och allert på vad som ska hända, men lite "trögtänkt". Hihi.
Han är även väldigt glad av sig och man märker på honom att han är bra mkt mer förarvek än vad Chilli är.
Tränad i weight pull i ca ett och ett halvt års tid och ska börja tävlas nu i år.

Började en lydnadskurs idag med både Prins och Chilli. Sambon ska gå med Prins och jag med Chilli, men idag jobbade jag så då fick vi ha inhoppare. ;) Det ska bli spännande. Chilli är ju ganska mkt med på noterna och lyder bra, men Prinsen behöver lite träning. :)

Hundarna kommer hittills bra överens. Ligger gärna nära varandra och så. Men Chilli är inte riktigt sig själv, avis som hon är blir det lite jobbigt med en till hund hemma.
Var i hundrastgården med dem igår och oj vad de sprang. Kalaskul att jaga varandra och busa. :D

Vi får se hur det fortlöper! Här kommer en bild på finingarna. :)

Annons:
[Empisen]
2012-03-10 19:36
#1

Åh så fina! 
Och vad kul att allt går bra! Glad
Ser fram emot uppdateringar på hur allt fungerar….

Chilli10
2012-03-11 11:03
#2

#1 Visst är de. :D
Ja, det kommer jag garanterat att dela med mig av! Glad
Igår kväll busade de faktiskt för första gången hemma hos oss. Chilli har ju hittills varit lite sur/avis på honom hemma. Hos prins ägare har de dock lekt en hel del, även när vi är ute o de är lösa.

monstermash
2012-03-12 16:02
#3

Vad kul att det går går bra! Så fina dem är. :D

Loveradio
2012-03-12 16:18
#4

Men åh så roligt! Glad håller tummarna för att det fortsätter gå bra. Han är ju för snygg Prinsen. Tror Chilli kommer vänja sig med tiden så länge hon får lika mycket uppmärksamhet. Hon måste nog bara få tid att smälta att det flyttat in en till hund :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
2012-03-12 21:00
#5

#4 Ja, det hoppas jag med. :) Han är ju det Kyss Det tror jag faktiskt med. Försöker absolut att få henne att förstå att hon inte är bortglömd, för det är hon ju inte :) Men ja, det lär ju ta ett tag innan hon känner sig mer bekväm med situationen.

Loveradio
2012-03-12 21:11
#6

#5 Jo men precis :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: