Annons:
Etiketttävling-och-utställning
Läst 2210 ggr
mejamylove
3/11/12, 1:01 AM

Stå på utställning?

de här är nog forumets dåligaste fråga, men hur ska en boxer stå på utställning? Jag tror de ska ha ett ben långt bak o ett lite längre fram, men ja har aldrig riktigt fattat det där :P ska ställa ut Mejamys snart så undrar hur hon egentligen ska stå :) hittills har hon stått med högra bakbenet bak o vänstra bakbenet fram

Annons:
NinniH
3/11/12, 7:47 AM
#1

Kolla lite på bilder från stora utställningar och kolla hur de ställer upp dem. Glad


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Royalz
3/11/12, 12:01 PM
#2

Frambenen ska ha en rak linje från bogbladet och neråt och bakbenen ska vara bakåt. Har för mig att boxern ska ha bakbenen rätt långt bak.

Gå på ringträning så lär du dig :) Väldigt bra träning.


mejamylove
3/11/12, 3:00 PM
#3

#1 & #2 tack för tipsen, men vad är ringträning för något? :)

NinniH
3/11/12, 3:34 PM
#4

#3: Ringträning är där man får träna på sådant som har med själva utställningen att göra, det vill säga hur man ställer upp, springer i ring etc etc. De lokala kennelklubbarna brukar kunna ha ringträningar man kan besöka.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

SamanthaJones
3/14/12, 8:38 AM
#5

Frambenen ska vara rakt ner från bogen och huvudet ska hållas högt. bakbenen ska vara bak men man får akta så att man inte har för spända vinklar baktill för det blir det lätt nerdrag på.

Det är jättesvårt och förklara men om du går in på boxerklubben.nu och kollar vidare till bilderna från tex boxer SM så kan du titta på hur hundarna står. Titta efter vad du tycker är snyggt, det brukar bli bra!

Vart är utställningen ni ska på?

//Sofia

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

mejamylove
3/14/12, 3:57 PM
#6

Förlåt för att ja inte hunnit svarat :) #4  tack för svar verkar spännande, synd att ja inte hinner träna innan denna utställning, för den är på lördag!

#5 Okej tack, ska gå in o kolla nu :)

Den är i (på?) smedjebacken nu på lördag :) ska du dit?

Annons:
SamanthaJones
3/14/12, 4:12 PM
#7

Ett snabbknep man kan köra är att hålla hunden i kopplet och slänga ut leksaken framför hunden och använda den ställningen som hunder intar då (på träning). På utställning kan man försöka att en person som hunden gillar står så hunden ser denne vid uppställnignen på utställning och får lite dragning ditåt. 

Nej, jag inte inte till smedjebacken, däremot Örebro de 1 Maj och Lerum den 20 Maj, ska ni på dem?

Vänligen

Sofia

 

Medarbetare på brukshundar

NinniH
3/14/12, 4:12 PM
#8

#6: Nämen, är den där! Haha, nere på Heros ser jag. Var tvungen att kolla på bilderna från förra året den var där.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mejamylove
3/14/12, 4:29 PM
#9

#7 Jag har absolut ingen aning vilka vi ska till eller vart vi ska :P de äre mamma som har koll på :)

#8 Där ser man :P

NinniH
3/14/12, 4:39 PM
#10

#9: Tog inte många sekunder att känna igen. Jag är född och uppvuxen i just Smedjebacken. Tungan ute


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mejamylove
3/14/12, 7:01 PM
#11

#10  Vad kul, ja visste inte änns att de fanns förens mamma berättade att vi skulle dit :P

Upp till toppen
Annons: