Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2794 ggr
SheViper
6/22/12, 1:01 PM

19 dagar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… hade den här lilla tjejen hunnit att bli när den här bilden togs tidigare i veckan Kyss

Trevlig Midsommar till er alla önskas från mig och alla 4-benta i bolådan

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
Chilli10
6/22/12, 3:04 PM
#1

Men gud så söt! :D Vad är det för en? :)

Glad Midsommar!

SheViper
6/22/12, 8:34 PM
#2

Ja jag kan inte annat än att hålla med - det är svårt att slita sig från bolådan. Kullen är en Oops-kull - inte alls meningen. Så hon och syskonen är blandras. Den enda dokumentationen skulle väl vara att deras pappa är stambokförd Cane Corso, om nu någon av de nya ägarna har tänkt släktforska så hjälper ju det en bit Glad

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Loveradio
6/22/12, 9:06 PM
#3

Vilken goding Kyss

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Chilli10
6/23/12, 10:51 AM
#4

Okej. Och mamman är din alltså? :) Supersöt iaf! Fler bilder? :)

SheViper
6/23/12, 1:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 - ja båda föräldradjuren bor hos oss. Pappa Bosse har bott här sedan 2006 och mamma Teya öppnade vi vårt hem för tidigare i år. Hon satt på ett djurhem som samarbetar med Polisen och när ägaren inte önskade henne tillbaka så fick hon komma hem till oss. Här skulle hon bo in sig och bli trygg för att sedan kastreras men hon kom i löp och trots särning från hanen så hände det som vi inte hade räknat med.

Nu är det bara en fröjd att få uppleva det en gång, så ibland ångrar man inte sina misstag Glad

Här kommer en till bild (20 dagar här).

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Chilli10
6/23/12, 2:26 PM
#6

#5 Okej :) De är ju verkligen såå bedårande!
Det ser ju ut att vara några stycken. Hoppas att ni hittar bra hem till alla! :)

Annons:
Littlem
6/23/12, 4:39 PM
#7

Toksöta små rynkisar!

SheViper
6/23/12, 9:37 PM
#8

#6 - Tack, det önskar vi med. Där är 11 st. Har inte lagt upp annonsen än, men det börjar bli tid för det. Tror att detta blir mycket svårt när det blir dags att skiljas.

#7 - Glad

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

[Madlene]
6/24/12, 11:48 PM
#9

#5 Amen fyyyy, Valpen längst till vänster.. vilken godbit :)

Rymdfisk
6/25/12, 10:30 AM
#10

#5 Men guud, så söta! De kommer bli riktigt vackra och stiliga som vuxna! Vad är det mer än CC i dem? Vet inte om det står någonstans men jag hittar inget :P

Chilli10
6/25/12, 11:47 AM
#11

#8 Ja, det kan jag tänka mig :P Lycka till med att hitta fina hem till dem :)

SheViper
6/25/12, 12:20 PM
#12

#9Glad

#10 - Tack, ja jag har aldrig haft valpar men jag tycker att de ser mycket lovande ut. Fin utveckling så här långt Kyss

Vi har hämtat mamman på ett av Polisens samarbetande djurhem och de uppgifter vi fick var att hon ska vara blandras mellan Amstaff och Cane Corso.

#11 - Tusen tack Glad

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Rymdfisk
6/25/12, 1:28 PM
#13

#12 Härlig blandning! Hoppas du hittar bra hem till dem Kyss Blir ju lagom sugen på att sno tjockisen som ligger med ryggen mot kameran… Oskyldig

Annons:
thilda-
6/26/12, 8:42 PM
#14

åååh!!! :D

SheViper
6/26/12, 11:54 PM
#15

Mycket svårt att sortera bland intressenter. Jag försöker följa min magkänsla men jag är mycket misstänktsam och analyserar allt folk säger/skriver - jag har efter annonseringen fått en del märkliga förfrågningar… det får ta den tiden det tar. Behåller nog en själv permanent, annars kommer jag att ångra mig.

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Rymdfisk
6/27/12, 12:07 AM
#16

#15 Kan tänka mig det! Hade jag haft tid med valp nu så hade jag gärna snott en :) Men det verkar som om jag måste vänta till nästa sommar… :(

Chilli10
6/27/12, 10:16 PM
#17

#15 Förstår att det är svårt.. Jag skulle tycka att det var grymt jobbigt.

Man vill ju verkligen att de ska komma till bra hem/familjer.

Bullemor
6/29/12, 7:53 PM
#18

Men vänta nu här..Det är faktiskt flera dagar sedan vi fick se några nya bilder på underverken!!  Flört

BILDER TACK!

Rymdfisk
6/29/12, 11:53 PM
#19

#18 Tänkte precis samma sak!

Mera bilder! :D

SheViper
6/30/12, 12:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Har haft fullt upp med att väga dem ikväll. Han som är störst sedan födslen och går under smeknamnet "Bulldozern" väger nu som 4 veckor, 2,8 kg. Har inget att jämföra med men jag behöver inte träna med hantlar så länge dessa liv finns i hemmet :)

Försökte ta lite bilder men blev inga separata idag. Här kommer en, jag tycker inte att jag ser någon skillnad från bilderna från förra veckan. Jag kan ha blivit hemmablind men jag tycker inte att det syns hur mycket dem har vuxit på en vecka. Kan inte heller jämföra med kattungen, för han växer ju han också…

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
SheViper
6/30/12, 12:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

En puss av dagliga hundra, typ *S

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Loveradio
6/30/12, 12:54 AM
#22

#20 Så jäkla söta Skrattande

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Loveradio
6/30/12, 12:54 AM
#23

#21 Men åh vilken liten sötplutt Kyss

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

SheViper
6/30/12, 12:55 AM
#24

För övrigt så går tvättmaskinen varm här dagligen. Hoppas att alla som har kennel har det som heltidsjobb, för jag kan inte se hur man ska kunna ge all den tid som behövs om man inte går hemma som jag just nu?!

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

SheViper
6/30/12, 12:59 AM
#25

#22-23 - Tack :) Ja alltså, dessa är beroendeframkallande Kyss

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Rymdfisk
6/30/12, 1:11 AM
#26

#20-21 Så söta bilder! Man blir inte alls sugen… Oskyldig

SheViper
6/30/12, 1:16 AM
#27

#26 - haha, inte? Det blir jag :) Lutar åt att en av killarna stannar - Stark ska han heta :)

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
Rymdfisk
6/30/12, 1:20 AM
#28

#27 Är väääldigt sugen, haha! Och vilket fint namn Skrattande

SheViper
6/30/12, 2:04 AM
#29

:) Nu ska jag bara komma på tio till…

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Bullemor
6/30/12, 9:17 AM
#30

Å vad fina de är, och visst har det hänt saker från de andra bilderna!

Nu börjar de ju se ut som hundar istället för knubbskrynklor! Kyss

[Howard]
6/30/12, 6:26 PM
#31

Förlåt OT men.

#13, hur är detta en härlig blandning ?

Rymdfisk
6/30/12, 10:53 PM
#32

#31 Det är två underbara raser, som jag tror funkar bra ihop. Om jag någon gång skulle skaffa en blandras så skulle det vara en blandning mellan amstaff och någon typ av mastiff. Jag älskar mastiffer och deras mentalitet, men jag vill ha en hund som orkar mer. Sen kan man självklart aldrig veta hur en blandrasvalp kommer bli som vuxen.

Om du vill diskutera blandrasavel så finns det väldigt många trådar för det här på iFokus. (:

[Howard]
7/1/12, 12:37 AM
#33

Ja, det är verkligen genialiskt att blanda en hund som avlas på vaktegenskaper och en hund som har kamp-ursprung.

Potentiella tidningshundar.

SheViper
7/1/12, 2:56 AM
#34

Som man själv är, tror man om andra - utan att peka på någon. Med fel inställning kan vi alla hamna på löpsedeln men det är inget som jag tänker diskutera här. Min energi går åt till mycket mer intressanta saker, som valparna Glad

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Annons:
SheViper
7/1/12, 2:58 AM
#35

#33 - när det gäller min IQ så är jag inte välkommen i Mensa med mina 120 men om du anser att detta var planerat så bör du läsa på.

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Bullemor
7/1/12, 2:20 PM
#36

Jag förstår vad Howard menar, även om det uttrycks lite burdust emellanåt.

Det är nog faktiskt inte de lämpligaste egenskaperna att kombinera egentligen… MEN nu är ju bebbarna här och jag är övertygad om att det kommer att läggas mycket energi på att hitta bra hem till sötgötarna.

Det kan vara tillräckligt knepigt att hitta bra hem till renrasiga bullhundar, så jag hoppas att ni har tur och rätt folk hör av sig.

SheViper
7/1/12, 3:13 PM
#37

#36 - Jag förstår också hur tanken gick där, men man kanske ska ha mött föräldradjuren innan man stoppar in dem i ett fack. Man kan förstärka en instinkt eller inavlad egenskap, men det sistnämda går det även bra att försvaga genom att aldrig uppmuntra till det.

Sen har vi ju dem som tar över, dem som får tillstånd att köpa en valp av mig. Jag har massor av plats av olika anledningar, jag har ännu mera tid och jag har erfarenheter som gett mig en mycket god hand med djur - medfött säger en del och så är det väl. Jag har också jobbat med människor - ett stort plus när det även har innefattat mycket psykologi.

Ja och trots att jag har mycket tid, så har jag också råd att ge dem all den mat och veterinärvård som krävs - om så alla ska förbli osålda för att fel folk hör av sig. Jag tar ansvar för mina handlingar, även dem som inte har varit planerade.

Jag skulle gärna vilja träffa en Amstaff som gillar att kampa, det har jag aldrig gjort men sanningen är att jag inte har träffat så många, mest läst och hört om dem i massmedia. Jag har också sett massor av filmer online som handlar om personer som skaffat dem som vapen.

Anledningen till att jag inte vill diskutera detta på djupet är tidigare erfarenheter från olika forum. Jag spiller energi på andra som redan, liksom jag, har en bestämd uppfattning om hur människor, saker och ting samt djur fungerar. Jag kan inte ändra på någon som inte vill ändra sig själv och vice versa Glad

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

[Howard]
7/1/12, 4:05 PM
#38

#37

Du får det att låta som att i princip ingen AST gillar kamp, oavsett vilken form, men säger även sen att du inte träffat "så många".

Det kanske är dags att du skaffar dig egen erfarenhet iställlet för att gå utifrån vad som skrivs i media ?

För övrigt är jag oerhört nyfiken på hur du har arbetat för att minska kampgenerna eller vaktgenerna i den här aveln. Eftersom det är just genetik så är det INGET man som människa kan påverka. Att träna så att det hålla dämpat eller under kontrollerad form, visst. Men att minska eller ta bort helt, aldrig.

För övrigt så pratar du om att ta ditt ansvar, då kanske du skulle ha övervägt en abortspruta eller tagit bort valparna när dom föddes just för att ta ditt ansvar och inte bidra till den kommande blandras-karusell som pågår i detta land. Hur kan du garantera att ingen av dessa valpar kommer användas i avel ? Det kan du inte, för en såld hund är en såld vara och du har inte ett dyft med den att göra när den nya ägaren har betalat och hämtat hunden/varan.

SheViper
7/1/12, 5:38 PM
#39

Skrattande

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Susanna_w
7/2/12, 11:10 AM
#40

Vilka små underbaringar. Synd bara att det ska komma negativa inlägg, förstör liksom såna här trådar…

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

[Howard]
7/2/12, 2:15 PM
#41

Något som är "synd" är folk som bidrar till ett ev. rasförbud. Men det är väl klart, det är ju bättre att punga ut 2000blandrasvalpar årligen så att ett förbud för folk med seriöst hund och rasintresse får problem.

Annons:
Susanna_w
7/2/12, 2:33 PM
#42

Jo men det behöver du väll inte ta upp i en tråd där dom är glad över sina valpar?? Valparna är ju redan här och dom är glada åt dessa tillskott då kan du väll ta din negativitet och starta en ny tråd om blandras aveln istället för att komma med din taskiga attityd hit!

Förlåt att jag också blev OT tyckte bara det att det var så tråkiga inlägg och hade blivit lite småputt om det var jag som var gad över mina bebbar.. Men nu har jag fått sagt mitt och ska inte "kapa" tråden något mer..

All lycka till och återigen; Vilka underbaringar ;)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

SheViper
7/2/12, 9:14 PM
#43

Susanna - vilka trådar har inte OT-inlägg när folk tycker så olika ;) Det verkar vara mer regel än undantag.

När jag märker att det kommer någon som vet bäst och ångar på så läser jag bara de tre första orden i varje stycke om personen har använt radbrytningar. Det räcker för att jag ska förstå helheten som oftast är helt ointressant för mig - det är ju någon annans tankar - inte mina :)

För övrigt så ska en del inte upphålla sig på forum och läsa inlägg från personer som dem redan från start inte tycker om. Dem läser ens inlägg med agg från start och då tolkas allt helt galet - det blir sen den som startade tråden som blir till idiot när h*n hela tiden måste förklara sig genom omformuleringar. Men egentligen är det ju den som tolkade fel som är galen ;)

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Susanna_w
7/2/12, 10:02 PM
#44

Det är sant, jo jag lägger mig oftast inte i när det kommer negativa orelevanta kommentarer men jag blir lite frustrerad när det kommer sånna onödiga inlägg i tråd när folk är glada eller/och stolta så ibland kan jag inte vara tyst ;)

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Upp till toppen
Annons: