Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 1705 ggr
aangeleyes
8/4/12, 9:39 PM

varför ska han hälsa på "vissa"???

Hej

Jag har en "envis" engelsk bulldog hane på 3½år. Varför jag skriver här är att jag behöver råd av er andra hundägare.

Redan när min hund var valp så tränade jag honom stenhårt med att han inte ska hälsa på alla för att vissa kan vara hundrädda ect. Min hund gör det dock inte så ofta, det är om någon frågar om dom får hälsa på honom.

men …

Han VILL absolut hälsa på dom personerna som JAG ABSOLUT INTE VILL.. varför? Hur ska ja kunna träna bort det ? Min hund borde väl ändå känna av sin ägare i det här fallet dvs mig. Jag kanske låter fördomsfull men när jag syftar på vissa personer så är det "alkoholister/missbrukare". Dom är oberäknliga i sitt sätt och vara och där är en stor anledning varför jag gärna inte umgås eller vill ha min hund i sådana sällskap.

Hur ska jag göra ?? Har ni varit i en liknande situation och hur gjorde ni isåfall?

Tack på förhand

Annons:
aangeleyes
8/4/12, 9:45 PM
#1

puffar i tråden???

Chilli10
8/5/12, 1:04 PM
#2

Var konsekvent och låt honom inte hälsa på någon när ni är ute och går.
Om du är det kommer han till slut att lära sig att det inte är någon idé.
Jag låter inte mina hundar hälsa på någon alls när vi är ute och går, ser inte riktigt anledningen till det. Eftersom de aldrig fått göra det, intresserar de sig inte direkt för mötande människor heller.

Hur menar du att han visar att han vill hälsa på dem? Drar han, skäller eller vad?

SheViper
8/5/12, 5:08 PM
#3

Jag tror att du förändras när du ser någon som du inte vill hälsa på, det känner din hund direkt. Ändra inställning och tänk lite annorlunda nästa gång du ser någon som du tycker känns obehaglig på något vis, så ska du se att även hunden ignorerar personen ifråga :-)

Om du alltid finner fel hos andra, så kanske det är dags att rannsaka dig själv!

Loveradio
8/6/12, 12:21 AM
#4

Tycker #2 gav ett bra svar. Och precis som #3 skriver så är hundar känsliga för energier. Så spänner man sig t.ex så känner hunden av detta. Är man lugn däremot så smittar energin av sig till hunden.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Upp till toppen
Annons: