Annons:
Etiketttävling-och-utställning
Läst 3175 ggr
Robert87
12/18/12, 9:10 PM

Utställning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill tipsa om denna utställning!!

Annons:
[Madlene]
12/19/12, 11:10 AM
#1

Blir nog många som ska dit :)

Bullemor
12/19/12, 4:26 PM
#2

Vad är det för domare och vilken rasstandarder är det som det skall dömas efter?

På websidan finns ju bara en rasstandard för American Bully angiven…

Robert87
12/19/12, 5:50 PM
#3

Ja det kommer att bli en hel del hundar, info om domare och rasstandarder kommer tillkännages inom kort :)

Lilllens
12/19/12, 7:07 PM
#4

Herregud vilka groteska hundar på bilden, huvudena är lika stora som medicinbollar och öronen är 2cm korta. Ska dem se ut sådär?

[Madlene]
12/19/12, 7:09 PM
#5

#4 Tydligen ska de det, och det är samma domare som var i Holland.

[Howard]
12/19/12, 7:19 PM
#6

Ska bli intressant vad för namn/profil som har anlitat för att vara rasdomare åt APBTn, det är onekligen en nagelbitare om vilket namn som dyker upp under den titeln..

Annons:
Lilllens
12/19/12, 7:22 PM
#7

#5 Skrikandes

[Madlene]
12/19/12, 7:24 PM
#8

Det undrar jag också Howard. Men vad jag TROR så kommer domaren som dömmer Bullyn, dömma APBTn med Foten i munnen

Lilllens
12/19/12, 7:28 PM
#9

#8 Hoppas att den APBTn är blå och fet, annars lär den ju gå hem utan något pris.

[Madlene]
12/19/12, 7:35 PM
#10

#9 haha, Det är nästan den ända anledningen till att jag ska dit, är endast intresserad av bulldoggen och APBTn, men kan va kul att se de andra med. Men just APBTn ska bli intressant hur de bedömmer.

Lilllens
12/19/12, 7:39 PM
#11

#10 Hade faktiskt varit intressant att kolla! Men tyvärr bor man alldeles för långt bort.

Waymore_Hoss
12/19/12, 7:39 PM
#12

Hur kan bedömningen av APBT bli intressant när vi för det första inte vet vilken rasstandard man tänker använda sig av? För det andra vet vi inte heller vilken domare som ska döma rasen och om denne har tillräckligt stor kunskap om rasen.

[Madlene]
12/19/12, 7:43 PM
#13

#11 Eller hur :) ah va synd, kan informera efter hur det gick :D

#12 För att om domaren som bedömmer Bullyn ska bedöma APBTn, lär det inte bli riktigt samma syn som vi andra möjligtvist har, utan antagligen kommer kortast, tjockast, sne bentast vinna. Vilket är motsatsen mot APBTn.

Annons:
Lilllens
12/19/12, 7:50 PM
#14

#12 Intressant för att jag hade velat se hur hela showen går till. Och så har jag aldrig sett en Bully irl heller, det hade också varit intressant att se.

Bullemor
12/19/12, 7:52 PM
#15

Att man en månad innan en utställning varken har koll på domare, eller vad de ska döma efter tycker jag är dåligt. Dessutom har man mage att ta 10€ i inträde för spektaklet. Sorry, men det känns inte särskilt seriöst på något plan Skrikandes

[Madlene]
12/19/12, 10:03 PM
#16

#15 Och 35€ för att ställa ut hunden.

Robert87
12/19/12, 10:57 PM
#17

Tycker inte att 85 kr inträde är dyrt, och 35 euro ( 320 sek ) är inkl inträde, registrering i ebkc och för att ställa ut. Detta är inte direkt något vinst projekt ;) Det bestämdes i Söndags 16/12 att utställningen skulle bli av så jag tycker det är beundransvärt om dom får ihop det på en månad, trots allt är det ju mest folk från Europa som kommer. och detta är inget OS utan bara för att ha roligt å trevligt. Bara att täcka hyran på den Arenan lär ju behövas en 70-80 betalande besökare ;))

[Madlene]
12/19/12, 11:17 PM
#18

Där har du fel, det är inträde 85 kr,

registrering av hund: ca 250 kr

för att ställa ut: ca 350 kr

Så du kan inte komma dit och endast ställa ut då din hund måste vara registrerad i EBKC. dvs 85 kr för att komma in, 350 kr för att ställa ut och 250 kr för registrering.

Och nu är det bestämt att det är 3 Bully domare som ska dömma allt. Hyran på arenan är inte mycket kan jag säga.

Robert87
12/20/12, 12:30 AM
#19

Nej det är missförstånd 35 euro kör dom alltid för allt inkl ny regg. Vet vad dom betalade för 10 h i arenan ;) tror det var två bully domare och en bulldog domare. Hur som hällst så är det folk här i Sverige som offrat mycket tid,arbete och pengar för att detta skulle bli av, så fullt credd till dom som försöker göra något roligt och positivt för dessa diskriminerade raser :)

Robert87
12/20/12, 12:33 AM
#20

1900kr per hall och det är 3 hallar ;)

Annons:
[Madlene]
12/20/12, 2:34 AM
#21

Ja det vet jag med vad de betalade :) nopp, bara bully domare.

Bullemor
12/22/12, 4:45 PM
#22

Är French Bulldog = Fransk Bulldog? Eller är det någon annan ras det syftas på? Får inte riktigt in Frallorna i sammanhanget…

Visst är det trevligt att folk engagerar sig och vill fixa saker, men av egen erfarenhet så vet jag att det måste få ta tid när saker skall arrangeras. För mig är alltså inte 1½ månads "fix-tid" någon större merit. Risken är att man missar någon viktig detalj.

Tror också att om man verkligen vill höja dessa rasers status så är det en dålig idé med inomhusutställning och inträdesavgift. Risken är att vanligt folk inte hittar dit alls/tycker det är för dyrt/tycker det är skumt.  Vill man dessutom attrahera rasentusiasterna så är det ju skitviktigt vilka domare man har. Man kunde väl iaf försöka få dit en uppfödare från resp. ras som domare?

Nu ska jag inte gnälla mer (tror jag). Jag hoppas att evenemanget blir lyckat och trevligt för alla inblandade.

[Bullen300]
12/26/12, 2:57 AM
#23

såg detta på fb,verkar spännande  att kolla på :)

synd att jag bor lite långt bort Obestämd

Olga RW
1/30/13, 12:08 AM
#24

Hur gick utställningen?

__________________________________________
PL & SE UCH Wood Forest An EZ Perfect Ten "Tenny"
KBH JV-08 Amazing Dragoness Blue Florida "Ami"
FI & SE UCH Stand Strong Back In Business "Fjant"
FI & SE UCH Basic Blue Angel Eyes "Lillan"
FI & SE UCH Basic Blue All Sparks "Sparky"
Basic Blue Axess To Fame "Maya"
SE & FI UCH Kendi HaGa Zanavykas "Kendi"

Susanna_w
2/6/13, 2:37 PM
#25

Ja det undrar jag med. Hur gick det?

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Upp till toppen
Annons: