Annons:
Etikettövrigt-och-ot
Läst 5084 ggr
Hiro
8/3/13, 12:47 AM

Boerboel

Finns det några Boerboel ägare här? :p
Kan jag få veta lite om din hund i så fall, bild och vad h*n tycker om/inte tycker om. Vad ni gör osv :)

Annons:
Maliiin
9/14/13, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag tror jag är den enda här som har boerboel! (Vad jag vet) 

Jag har en tik som heter Northstar Lady. Kallas Heffa till vardags. Har haft henne sen hon var 4 månader och det var en ren slump att det blev just hon. 
Åkte till Northstar Boerboel´s för att titta på ett par små valpar som bara var 8 veckor. Men så fick vi hälsa på en som var 4 månader med och hon var helt störtförälskad i mig och jag i henne. Så det blev att vi valde henne istället. 

Heffa är en väldigt trevlig och glad hund. Älskar människor och tror att alla människor finns till för bara henne. 
Hon är en trogen vän som är med mig så gott som överallt. 
När jag köpte henne var tanken att hon mest skulle vara min sällskapshund som jag kunde ha med i stallet, promenera lite med och träna lite lydnad mest för skoj skull. 
Men nu är vi igång och tävlar för fullt i lydnaden. Har ett förstapris till att plocka innan vi har vårat LP1. 

Hemma så älskar hon att ligga i soffan och sängen och sover mest om det inte händer nåt kul. Men när det händer nåt är hon snabbt på plats och vill vara med. 
Hon älskar att få vara med mig och min sambo. Man ser verkligen hur hon trivs bara hon får vara med. 

Hon är lugn och stabil och stressar inte upp sig i onödan. Bilen är hennes favoritplats. Hon är alltid först till bilen när man ska hem från stallet. Vill inte missa att åka med! 

Lättlärd dam som snappar upp saker och ting ganska snabbt. 

Ja vad mer ska jag skriva om henne.. Jag tycker det är en underbar hund helt enkelt 😃

Maliiin
9/14/13, 10:03 PM
#2

Jo just det ja! Glömde ju skriva att vi även har hållit på en hel del med viltspår. Det tycker Heffa är kul också och hon är en noggrann dam i spåret. Men just nu har vi lagt det på hyllan ett tag för att ägna mer tid åt lydnaden. 

Heffa är 2,5 år nu!

Hiro
9/14/13, 10:19 PM
#3

#1 Kul att någon har en boerboel i alla fall ^^ Är inte Northstar den enda boerboel uppfödaren i Sverige? Ps grattis till framgångarna i lydnad! :)

Maliiin
9/14/13, 10:22 PM
#4

Tack så mkt :) 

Nej det finns några till. Men han är väl den största :)

Hiro
9/14/13, 10:36 PM
#5

#4 Kan du maila dem till mig? Jag söker nämligen uppfödaren till den boerboel jag kände :o

Maliiin
9/14/13, 10:39 PM
#6

Tror du finner dem på Northstars hemsida :)

http://www.nsbb.dinstudio.se

Annons:
Hiro
9/14/13, 10:40 PM
#7

#6 Okej tack! :)

Hiro
9/14/13, 10:43 PM
#8

#6 Länkarna på sidan funkar inte :o

Maliiin
9/14/13, 10:46 PM
#9

Testa att googla på kennlarna. Annars maila Philip och fråga. Han brukar ha bra koll :)

Hiro
9/14/13, 11:31 PM
#10

Jag testade den ena men den verkar inte ens finnas :o
Jag ska testa igen…

Hiro
9/14/13, 11:33 PM
#11

Jag kommer bara till 404 Not Found :O

Maliiin
9/15/13, 5:11 PM
#12

Då får du nog maila Philip på Northstar som sagt. Jag har ingen större koll på de övriga :)

Hiro
3/4/14, 11:11 AM
#13

Någon som har skaffat sig en borerboel? :p

Annons:
Lilllens
3/5/14, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nej, men efter att ha bott med en ett tag blev jag helt nerkärad i rasen! Underbar hund, den dagen jag har plats för en kommer jag definitivt att äga en :)

Hiro
3/5/14, 10:35 PM
#15

#14 Om jag skulle få tid, plats och pengar för en så kommer jag definitivt skaffa en. Jag har varit hundvkat åt en i ca 1.5år

thea_thea
1/22/15, 10:39 AM
#16

Putt för en underbar ras! Kanske någon som har skaffat en? Känner bara tre varav en är död numera men dom jag känner är underbara! Ska ha en i framtiden :)

Upp till toppen
Annons: