Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1627 ggr
annie-ess
2013-11-07 20:12

Hurtta vs. Back on Track

Om ni har Hurtta eller Back on Track till era hundar, skulle ni kunna ge ert utlåtande om täcket. Värmetäcke? Regntäcke? Håller det vad det lovat? Sitter passformen bra? Rörligt, sitter bra intill hundens kropp? Täcker alla västentliga delar (förutsätter självklart att man valt rätt storlek) 

Skulle vara tacksam för  svar, har en 9 månaders amstaffkille som nu behöver rediga grejer inför kommande vargavintern! Skämtar

Annons:
Cis-j
2013-11-08 13:46
#1

Jag har hemmasydda fleeceoveraller till min staffetik, som är bra att ha under täcket när det är riktigt kallt. Köpte nyss hurttas ultimate värmetäcke och jag känner mig sjukt nöjd. Så mjukt och täcker bra. Köpte det för jag inte var nöjd med våra hemmastickade och hade ett billigt täcke som inte höll värmen så bra. + att alla som har det täcket till sina staffar har sagt att det är skitbra. Vi har storlek 45. hoppas det hjälper dig lite i valet :) Jag köpte mitt på blocket billigare, hade alla lappar kvar pga fel storlek så jag är supernöjd med mitt köp :)

Cis-j
2013-11-08 13:50
#2

Jag har även hurttas reflexregntäcke. Jättebra för det täcker bra och hon syns i regnrusket. Ett stort plus eftersom min hund verkligen hatar regn, men med täcket på så går hon med på att gå ut. MEN, jag stör mig på remmen som man drar runt bröstet, för när man ska sätta på det så ska man liksom dra igenom den på fel håll eller vad man ska säga, så jag tänkte sprätta upp kardborren och sätta dom tvärtom så det blir som på kardborreskor liksom. Det blir nog inte lika snyggt men jag tycker det ska vara smidigt att ta på också!

Jag har ju en tik men det hade nog varit lite tajt över bogen om jag haft en hane. har storlek 45.

Upp till toppen
Annons: