Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2877 ggr
Nikkis
2014-02-04 12:20

Nedräkningen är igång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I skrivande stund är det 24 dagar kvar tills jag hämtar hem min nya hund, det är 1,5 år sedan min högt älskade Schäferhane gick bort pga allvarlig och kronisk sjukdom, ett år senare gick Frallan bort pga diskbråck.
Deras bortgång har tagit extremt hårt på mig, mina hundar var mitt liv, mitt allt. Att vara helt hundfri för första gången i mitt liv var en så otroligt främmande känsla.

För att göra en lång historia kort så började sökandet efter en ny familjemedlem, jag ville också någonstans "sadla om" från att tävla med hund (vilket jag gjorde med schäferhanen) till motsatsen.
Många raser gicks igenom och sållades bort.
Tillslut fann vi (jag och min sambo) rasen som kändes rätt, vi har båda gillat Bullhundar och även dess egenskaper.

Vi fann en uppfödare och en intressant kombination, det blev sju valpar, i söndags for vi på en 90 mil lång resa ToR till uppfödaren för att göra ett besök i valplådan.
Vi tingade vår kommande familjemedlem! 😃

Jag är så SJUUUKT glad och förväntansfull, jag kan knappt fatta att det är sant. Jag ska bli med valp!
Nu känns dessa 24 dagar som en evighet, det känns som att tiden går bakåt än framåt. Vill ha hem henne NU.

Men låt mig då få presentera vem det är som ska förändra vårt liv till det bättre. Hon har ännu inget tilltalsnamn, jobbar hårt på den biten - idéer tas tacksamt emot.

Här är hon, tricolor muppen. Miniatyr bullterriern Galaxy Star.❤️😍

Annons:
Wellcraft
2014-02-04 12:23
#1

Helt otroligt söt(a)!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Nikkis
2014-02-04 12:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En till bild måste jag såklart bjuda på. ❤️

SLCH
2014-02-04 12:30
#3

Nej vad söt! Min lilla valp flicka också tricolor :) Så sjukt fin färg!

Flair kanske är ett passande namn? ;)

Nikkis
2014-02-04 12:32
#4

#3
Det är en väldigt fin färg faktiskt, och ovanlig. Vad har du för hund?

Hmm *smakar på namnet* Fint i text men rullar inte lika bra i munnen vid uttal. Vill ha ngt käckt och bra. Tänkte först döpa till Bullra, men hon känns inte som en, hon är faktiskt en väldigt seriös liten dam så hon måste då döpas därefter. 😉

Wellcraft
2014-02-04 12:35
#5

Nämen herregud, nu blir jag ju sugen på bullterrier, farligt att vara inne i valptrådar 😍

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Nikkis
2014-02-04 13:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#5
Hehehe jag kan inte direkt klandra dig, hade själv svårt att slita mig från valplådan och sluta pussa på alla. ^^

Annons:
SLCH
2014-02-04 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#4

Det är amstaff/pittbull/staffe i min lilla:) Sedan har vi en till asmtaff/pittbull/staffe som är pappa till den lilla och även en pittbull/amstaff som är mamma till henne :)

Här är en bild på den lilla familjen :)

NinniH
2014-02-04 17:40
#8

Men vad roligt med en liten bulle! De är så sjukt söta! 🙂 Hade kunnat tänka mig en i framtiden.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Nikkis
2014-02-04 20:51
#9

#8
Ja men dom är ju väldigt speciella, speciellt miniatyrerna som inte är så jätte vanliga, spc inte mot standarden.

Jag är så sjukt otålig nu och blir nästan lite arg över att det är så lång tid kvar tills vi får hem henne, vill ju ha henne NU.😃

Lilllens
2014-02-05 12:57
#10

Åh nej vad söt!! Grattis!

Nikkis
2014-02-07 23:13
#11

#10
Tack så mycket, nu är det superlånga tre veckor kvar tills hon kommer.
Går ju bara runt nu och tänker på henne och allt jag vill och kommer göra, bara allt jag vill åka och köpa till henne!

Hon har förresten fått sig ett namn, det blir Vega, som stjärnan. Tyckte det föll sig väldigt bra då hon trots allt är en galaktisk stjärna. 😃

Bullemor
2014-02-10 16:47
#12

Stort grattis till er nya familjemedlem! Förstår att ni längtar, hon är väldigt söt!

Nikkis
2014-02-11 00:23
#13

#12
Tack så jättemycket, har fått bilder skickade till mig på hennes första utevistelse för några dagar sedan och man kan redan se hur hon har växt på en vecka!
Hon var så galet söt att jag ville käka opp henne, vill bara åka dit och hämta hem henne NUUU. ^^

Har redan börja hamstra här hemma, idag köptes hennes bädd och halsband. Nu återstår typ tusentals andra saker, måste ju ha någonting att roa OCH ruinera mig själv med i väntan på henne, haha. ;)

Annons:
Bullemor
2014-02-12 17:30
#14

Visst är det härligt att gå i "väntans tider" :D tur man inte behöver vänta lika länge om på människovalpar ;)

Nikkis
2014-02-12 18:46
#15

#14
Hahah nej, det är faktiskt helt fruktansvärt att vänta och vänta och väääntaaaaaaa. :P
Hela mitt liv är på paus och består av väntan nu känns det som, jag har typ nästan ingen lust att göra något bara för att jag vill ha hem henne NU.
Har idag ägnat några timmar åt att valpsäkra lägenheten, sätta fast sladdar och så. Men sen då? :P

Oh, här är inte människovalpar aktuella på ett bra tag så den saken tänker jag inte bekymra mig om på länge, haha. ;)

Bullemor
2014-02-18 09:14
#16

Har du fått några nya foton av Claes? Vi vill ju se mer bilder! :D

Nikkis
2014-02-18 18:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#16

Njaa jag fick några bilder från hennes första utevistelse, men det var ju för typ 1,5 veckor sen kanske. Men såklart kan jag visa dom också. 😃
Fatta att NÄSTA vecka så hämtar vi henne! För mig är den här veckan nästan över, helgen med för den delen. Åh jag längtar mig blåååå.

NinniH
2014-02-18 18:38
#18

#17: Haha, snacka om att se ut som om hon sålt smöret och tappat pengarna! 😃 Söt!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Nikkis
2014-02-18 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

#18
Hahahahahaha visst gör hon! Hon var inte helt såld på det blöta och äckliga underlaget sa han, kan inte direkt klandra henne. 😃

Men fick uppdatering idag om att hon varit ute på promenad och charmat till sig gos och mys från folk - otrogna lilla fanskap. 😉

Cerrolyn
2014-02-19 03:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jaha, här trillar jag in och finner detta. Vad kul Nikkis.

Kände en som hade en sådan söt tjej, Asta hette hon (2007 träffade jag henne). En mycket trevlig tik. Ska bli kul att följa er.

(Bjuder på en bild på Asta.)

**MVH Cerrolyn

Annons:
Nikkis
2014-02-19 14:43
#21

#20
Vad fin hon var! :D Vet du vart hon kom ifrån? Vore kul att snoka lite om det var denna som tävlade lydnad? :P Såg i tråden i brukshundraser att du svarat också.

Jag ska försöka bli mer aktiv på min blogg igen sen när hon kommit hem och uppdatera där. ^^

Cerrolyn
2014-02-19 15:36
#22

#21

Var visst "bara" i klass 1 de tävlade, fick för mig att de var i 2:an minst. Men det är inte så lätt när det gått massa år sedan jag träffade dem.

Gummibullens Lizette Gulliver heter hon i stamtavlan. Vad kommer din från? Vet att Asta har fått en kull, men inte kollat så mycket på det.

http://ingrus.net/minibull/en/details.php?id=48

**MVH Cerrolyn

Nikkis
2014-02-19 19:01
#23

#22
Vega kommer från kennel Swedestaff's kennel.
Tror inte Gummibullen är aktiva ngt mer, inte sett någonting från dom iaf.

Cerrolyn
2014-02-19 20:30
#24

Lycka till.

**MVH Cerrolyn

Lilllens
2014-02-19 20:37
#25

Måste bara säga att det är rätt elakt att lägga ut bilder på ett bullebarn :(

Nikkis
2014-02-24 15:35
#26

Måste uppdatera, dom feta små korvar till valpar har idag fått en OK-stämpel på rumpan på sin besiktning! ❤️

Fatta att NU på fredag så hämtar vi hem henne! *IIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHH*

Cerrolyn
2014-02-24 19:48
#27

👍 Härligt.

**MVH Cerrolyn

Annons:
Bullemor
2014-03-01 08:30
#28

Undrar om matte fick sova nåt inatt ? :D

Nikkis
2014-03-01 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hahah! Det beror på hur man ser det, vi kom hem runt 03 inatt, vi hamnade väl i säng runt 4-tiden, totalt stendöda efter 90 mil.

Gjorde en hage av kompostgaller för det kändes bättre, hon gnydde i typ 2-3 minuter innan hon tvärslockande och sov i 3 timmar, då behövde hon gå ut och göra nr 2 och sedan sov vi i drygt 2 h till för då skulle stackars husse upp och jobba extra idag i ett par timmar. *Tapper man det där!* <3

I övrigt har dagen bjudit på bus, massa mys och mer sömn-jag slocknade med henne på mig i soffan i några timmar tidigare, så skönt!

Har även plågat henne redan, gav henne ett bad och torrfönade henne och klippte lite klor(även om dom redan var korta). Jag lovar att hon älskade mig mest av allt då. 😉

Bör dock tillägga att vi fick uppleva någon form av bulle-fasoner inatt när vi kom hem och även idag. FYBUBBLAN vad rolig hon är, faktiskt so far den roligaste valpen jag ägt. Sen kanske jag och husse är extremt lättroade nu pga vår trötthet. :P

Bjuder på en tråkig sovbild tagen i skrivande stund. Snart dax för lite mat igen, färskfoder var tydligen nom nom deluxe.
Ska försöka ta lite bättre bilder, men inne flänger hon runt och ute är det bara äckligt och tråkigt väder. =(

Bullemor
2014-03-02 14:48
#30

Låter precis som det ska vara! :D

Bullar är ju gudskelov väldigt roande mellan varven, det är nog en bidragande orsak till att man står ut med hyssen de gör däremellan . ;)

Blir nog bra det där!

Nikkis
2014-03-02 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Heheh än så länge har inga hyss gjorts, och jag hoppas att det förblir så. :P
Men busig är hon allt, men så otroligt duktig ändå. Följer så himla fint ute och kommer när man ropar, namnet börjar bli allt mer befäst på henne också.

Bjuder på några bilder på pysslingen, jävlar vilken kamplust hon besitter!

Cerrolyn
2014-03-02 16:05
#33

Stort grattis, hon är jätte söt.

**MVH Cerrolyn

Bullemor
2014-03-03 19:05
#34

Jättesöt är hon!

Och kamplust har de gott om som sagt! Det svåra brukar ju inte vara att få fram den , utan att dämpa den/rikta den åt "rätt håll" ;)

Annons:
Nikkis
2014-03-05 18:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

#34
Jo tack, det har jag märkt väldigt väl dom senaste dagarna då hon bara råååååååkar montera sig fast i ens byxben och tycker det är riktigt lajbans att bli släpad och bort monterad - men då biter hon ihop lite extra den lilla luringen, haha!
En riktig terrierorist är hon allt, hon går under benämningen "Demonvalpen" här hemma nu, men ack så rolig och härlig hon är. <3

Men jag kan inte förneka att jag längtar tills hon blir lite äldre och liiiiite "vettigare". ;)

Littlem
2014-03-13 19:29
#36

Men åhhh varför  tittade jag i den här tråden!!!! Nu har jag ont i magen av bulle-sug… Har velat ha en egen minibulle ( o helst tricolor) efter jag snubblade över en Gummibulle för en himlans massa år sen på en utställning i Norrköping.Helt sanslöst söt tjej du skaffat dig!

Har något bra namn trillat in än ? =)

Emelie
2014-03-18 22:42
#37

MEN OJ VILKEN GODING! 😍 Jag blev helt till mig när jag kollade igenom tråden och såg alla fina bilder. 

Fler bilder önskar jag att du lägger upp så jag får bli lite valp-sjuk!

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Nikkis
2014-03-19 17:45
#38

#37
Vad roligt att höra! Vega har fått en egen bildtråd där jag regelbundet lägger upp bilder på henne, kika in där vettja! 🙂
http://bullhundar.ifokus.se/discussions/531cc5338e0e741e79000ca8-vegas-bildtrad?discussions-1

Emelie
2014-03-20 14:38
#39

Jag ska absolut följa bildtråden! 😃

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Upp till toppen
Annons: