Annons:
Etiketttävling-och-utställning
Läst 1673 ggr
thicha
2014-04-03 11:26

Ställa ut fralla

Nu är min fralla 5mån och tänkte anmäla oss till utställning i Maj. Har varit på olika hundutställningar men det är ju lite olika för olika raser, vad ska man tänka på med just fransk bulldog?

Tycker att hon har lite sträv päls över höfterna, är det något som jag behöver oroa mej för? ska jag använda pälsprepp så pälsen blir mjuk o fin?

Kommer säkert följdfrågor…


Annons:
Emelie
2014-04-03 14:44
#1

Jag har noll erfarenhet av utställningar, men jag gör ett litet avtryck i denna tråd då jag gärna lär mig! 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Nikkis
2014-04-03 15:16
#2

Hade inte oroat mig för pälsen, vissa är lite sträva på sina ställen, min tik hade också skiftningar i pälsen beroende på årstid/fällning.

Det du ska tänka på med Fransk bulldogg, vad jag kan komma på (har endast ställt fralla två gånger) är att hunden ska vara van vid att stå på bord.
Sedan så ska dom ställas upp med parallella ben fram och bak. Väldigt simpelt faktiskt. :P

thicha
2014-04-03 17:37
#3

Okej.

Ja precis, har varit med o ställt engelsk bulldog och det är väl lite samma sak med franska? där ska dom iaf stå rätt bredbenta.


Nikkis
2014-04-03 18:03
#4

#3
Ja det är väl nog lite samma tänk där, men frallor ska inte stå bredbent, de ska stå så att det ser naturligt och proportionellt ut.

Upp till toppen
Annons: