Annons:
Etikettallmänt
Läst 1232 ggr
MiiaLinnea
5/1/14, 1:37 PM

Dagmatte/daghusse åsikter

Hej!

Jag och min sambo har en grabb på 4 år som inte klarar av att vara ensam. Det har funkat helt okej tidigare då jag varit student och kunnat vara hemma mycket men nu ska både han och jag börja jobba. Vi har satt upp vår kille i kö till hunddagis men kommer att behöva en dagmatte eller daghusse tills dess att han får en plats. Är det någon som har någon erfarenhet av dagmatte/husse och som har några tips och råd att ge? Vad ska man tänka på? Var kan man bäst hitta någon?

Alla tips uppskattas!

Annons:
ChristineL
5/1/14, 1:48 PM
#1

Jag ramlade in här via Senaste inlägg och har själv varit dagmatte åt en ridgeback. Jag gjorde så att jag helt enkelt satte ut en annons på blocket att jag fanns, så det kan ju vara ett tips att kolla där, köp/sälj-sidor på facebook eller kanske tom här på iFokus?

Sök utefter din hunds behov och träffa personen några gånger tillsammans med hunden. Skulle du tex sätta hunden hos en person helt utan erfarenheter att ta hand om djur eller kräver han en hårdare hand och någon med hundvana. Går han ihop med andra djur, människor, barn?

Jag tog 100:- för en dag, då blev han lämnad och hämtad hemma hos oss, han hade med sig mat, godis, någon leksak och egna bajspåsar. Vi bodde i lägenhet precis bredvid skogen och närhet till andra grönområden och mycket hundar i området.

MiiaLinnea
5/1/14, 2:41 PM
#2

Tack så mycket för svaret Christine! Jag har lagt ut ett par annonser på köp/sälj-sidor på FB men jag ska definitivt kolla Blocket också. Det är såklart viktigt vem han är hos, han är ju trots allt det käraste vi har så det är inget lätt väl.

Upp till toppen
Annons: