Annons:
Etikettraser
Läst 2296 ggr
Novelia
9/4/14, 9:09 PM

Bullmastiff

Är det någon här inne som har en bullmastiff? :) Kan ni inte lägga upp en bild på eran och berätta lite om den?

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Millan_J
11/14/14, 10:20 PM
#2

jag har en ren bulle och en blandis.

Katie heter hon och är 9 år. Världens bästa tjej. Kan inte med ord beskriva hur stolt över henne jag är. Helt underbar. Kan ärligt säga att hon är den absolut snällaste hund jag träffat. Det är inget jag bara säger för att hon är min. Har ju trots allt haft två vovvar till och har en liten slyngel också. Älskar alla mina hundar, men Katie är speciell.

Hon var hos veterinären idag och han påpekade också att hon är genomsnäll och sa inte ett pip när de tog biopsi på tre ställen. Hon har tyvärr knölar lite här och var som skämmer mig, försöker dock intala mig att det är fettknölar…men vi får se.

Med vänlig hälsning

Millan  Glad

Millan_J
11/14/14, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En bild på henne i yngre dagar

Med vänlig hälsning

Millan  Glad

Millan_J
11/14/14, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#4

…och en nyare på tanten 🙂

Med vänlig hälsning

Millan  Glad

Iceland
11/23/14, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Oj, detta blev lååååångt…. 

Vi hade en Bullmastiff förr, men han gick bort för cirka ett år sedan. 

Han var en omplaceringshund och flyttade hem till oss när han var två år gammal. En stabilare hund än vad han var har jag aldrig träffat förr. Det kvittade i vilken situation han än hamnade i, det var aldrig några problem. Till och med en gång när en annan hund flög på honom, så gjorde han inget. Den andra hunden bet tag i halsen på honom (tack för tjockhud där, blev "bara" bithål i skinnet och inget annat) och höll fast. Vi reagerar självklart direkt och ser till att hunden släpper och tas där ifrån. Men vår Elton, han stod stilla hela tiden och verkligen litade på att vi skulle lösa det. Efteråt gick han och kissade och sedan började svansen viffta och han ville hälsa på alla som var runt om kring. 

Dumsnäll kan man väl nästan säga att han va! Haha

Världens bästa tillsammans med barn, tålamodet den hunden var helt otroligt. Hade en liten kusin på två år som kunde göra lite vad som helst ifall man inte höll tillräckligt med koll på honom. En gång satt han och petade Elton i nosen och hunden lät han hållas. Dock tog vi självklart bort kusinen direkt när vi såg de. 

Alltid lugn och fin inomhus, gjorde inget väsen av sig allt och sedan när man väl kom ut i skogen, då bannmej var det en helt annan hund. Springa och hoppa över nerfallna träd var något av det roligaste någonsin! Haha

Dock blev han endast fem år gammal, då han fick cancer som spred sig över hela kroppen. Det började i kulorna på honom, så då valde vi att operera. Veterinären va säkra på att de fått bort det, men några månader senare fick han knölar i halsen och när vi åkte in med honom då, så fastställde de att det spridit sig över allt och att det inte fans så mycket att göra. Vi hade kvar honom i kanske en månad efter de besöket. När det var dax att ta bort honom, så var de nästan som han valt de själv. På morgonen så gick han runt till alla och de kändes nästan som om han sa hejdå. Han gav alla en puss och i bilen sedan så var det som om all energi bara försvann ur honom och han fick bäras in. Men ända in i sista stund så viftade han på svansen. 

Jag är något så sinnessjukt tacksam över att ha fått träffa denna hund. Så mycket själ som han hade! Saknaden är enorm.

http://isabellarun.weebly.com/

Novelia
12/5/14, 8:59 AM
#6

Låter som att han var en helt underbart speciell hund

I have no sympathy for people without empathy

Annons:
Novelia
12/5/14, 8:59 AM
#7

Halva mitt inlägg försvann =\

I have no sympathy for people without empathy

Upp till toppen
Annons: