Annons:
Etikettfoder-och-skötsel
Läst 11239 ggr
NinniH
2014-11-16 19:51

Vilken kloslip?

Ja, som rubriken lyder - vilken kloslip använder ni? Jag använder än så länge en minislip från Biltema, men skulle gärna vilja byta ut den mot någon bättre. Det är inte själva slipningen jag har någon synpunkt på, för där gör den sitt jobb. Problemet är att både jag och Evi tycker den låter för mycket, även på lägsta nivån. När det kommer till elektriska kloslipar finns det en hel del, därav efterlyser jag personliga erfarenheter. Just så att jag slipper köpa en och upptäcka att jag kanske skulle köpt en annan istället.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Nikkis
2014-11-17 00:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag använder en slip från Petpedicure, drivs med två AA-batterier, den är inte värsta super mega stark att den slipar ner en hästhov, men den funkar ypperligt på Vega och den är TYST och även smidig.
Låter mindre än en eltandborste. Fördelen är att man själv håller in knappen när man vill ha igång den, alltså stängs den av lika snabbt som man släpper den = perfekt om hunden tycker det är jobbigt/man vill belöna lite snabbt och enkelt med godis.

Fick veta att denna inte längre säljs, men hon jag köpte den utav kommer få in flera nästa vecka och det följer 3 extra sliprullar  medutöver den som redan sitter på.
Jag gav knappt en hundring för min helt ny i förpackning, lätt värt det. Är väldigt nöjd. :)

NinniH
2014-11-17 20:41
#2

Påminner lite om den pedi paws jag köpte för flera år sedan på Tradera och den ligger och skräpar av en anledning. Dels är den för klumpig och dels stannar den för minsta lilla. 😐

Jag har för övrigt inga problem att betala ett par 100-lappar för en kloslip, så länge den är värd sina pengar.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Nikkis
2014-11-17 22:28
#3

Denna tycker jag är smidigt att hantera, jag tar ju av locket och kör utan det, men sen så klipper jag hennes klor först och filar sen som avslut, så jag filar inte direkt bort någon längd utan mest kanter och så.

Annars så vet jag inte riktigt vilka andra slipar som finns, vet att flera har dom här större och dyrare som är eldrivna, men dom kanske också låter mer?

NinniH
2014-11-18 19:58
#4

Ja, bara till att slipa kanterna efter kloklipp funkar nog säkert min pedi paws också kanon för. Men jag föredrar att slipa ner klorna helt framför saxen. Ja, även Evi föredrar den högljudda slipen framför saxen till och med. 😛


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Bullemor
2014-11-22 16:30
#5

har hört att Osters ska vara bra! (ja jag vet att det ska vara ett dansk Ö, men lyckades inte få till det )

NinniH
2014-11-22 20:26
#6

#5: Har funderat lite på den, men läst lite blandade recensioner om den.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Nikkis
2015-01-10 22:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hur har det gått med kloslipen?
Jag fick hem en ny jag beställde från Oster.
Den här är good shit alltså, är riktigt nöjd med den. Batteridriven med stark motor som inte stannar vid tryck, låter inte mycket alls. och klorna slipades i ett nafs.

taylor__lambert
2015-01-11 12:08
#8

Jag har köpt en dremel maskin ifrån Jula har jag för mig, den låter något fruktansvärt men har hållit i snart 4 år och gör jobbet galant, finns hastighet från 1-30 tror jag och jag använder den vid hastighet 15. mellan 1-10 är den något tystlåtnare av sig och gör jobbet men det tar ju sån tid vid den hastigheten att jag inte orkar vänta så länge.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

NinniH
2015-01-11 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Det blev faktiskt till slut Furminators kloslip och den funkar finfint! Hittills så är mest nackdelen att det glappar lite vid batteridelen. Fördelarna väger dock starkare! Den är bra mycket smidigare att hålla med en hand, låter mindre, slipar klorna utan problem och led-lampan som sitter precis vid hylsan lyser faktiskt igenom vissa (inte alla dock) av de mörka klorna!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Nikkis
2015-01-12 00:10
#10

Jasså har den en lampa? Vad smart! Visste inte ens att furminator hade en elfil. Måste googla nu bara för det. :P

NinniH
2015-01-12 11:24
#11

#10: Japp, en LED-lampa! Köpte på djurmaxi för övrigt. 🙂


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Nikkis
2015-01-12 16:27
#12

Jäklar vad smart, nu har Vega förvisso vita klor, men vad säger att nästa hund kommer ha det.

Nåja, vi får se hur länge min kommer hänga med, den är ju ny och är väldigt bra den med. ^^

Upp till toppen
Annons: