Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 2402 ggr
redstaryena
1/18/15, 10:06 PM

VAD KAN GÖRAS?

Lade in detta på iFokus hundar , men kom sen på att chansen är kanske större att nån vet något här 🙏🙏 kopierar texten över hit. För mina tankar och känslor är oförändrade , förutom att jag faktiskt är mer ledsen nu än förbannad men så här är det : Känner mig uttömd på krafter och vet inte riktigt hur jag ska orka med. Tog mig an en amstaff blandis för lite mer än ett år sen. Plockade i princip upp henne från gatan under otrevliga omständigheter. Det har varit allt annat än lätt. eftersom jag inte hade mycket info om hennes bakgrund eller om ens amstaffar, fick jag luska runt en hel del och vet att hon från början sålts som "renrasig" och hamnat i flera fel händer. Därför har hon en del inlärda och nedärvda beteende problem. Det Visade sig även efter vet besök och prover att hon led av olika allergier, som kostat hunden och min lilla familj blod, svett, tårar och pengar. Ovanpå detta har ett antal personer som haft henne förut ( det är en klick bestående av skitar) indikerat på att de vill ha henne tillbaka, så det har också varit en stressfaktor. Inte juridiskt sett , för hon är min, men stressigt över oron för att de skulle försöka kontakta min son (på ett mindre trevligt sätt). Som om detta inte räcker, har jag nu märkt av att vår fina hund börjat snubbla när vi går i trappor, " trampar fel" och klumpigt. Såklart är det första jag tänker på ATAXI. Har bokat vet tid , ska dit på onsdag. Jag har ställt in mig (inte berättat för sonen) på det värsta. Är påläst och har sett vilket helvete allergierna ställer till med nu. Men ATAXI har jag aldrig upplevt, fast läst om det har jag gjort. Finns det verkligen inget jag kan göra för att bromsa sjukdomen, göra det lättare för henne? Vad kan förväntas? Finns det nån som vet? Kan det möjligtvis vara nåt annat med liknande symptom? M.v.h Jen..

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
vallhund
1/19/15, 3:14 PM
#1

Ataxi kan bara med säkerhet diagnostiseras via DNA prov. Det finns absolut ingenting man kan göra för att lindra det ofrånkomliga

Här kan du läsa om Pluto, den första Svenska amstaffen som insjuknade, det är inte en resa du vill vara med om o definitivt inte eran hund heller. Klicka på fliken "till minne"💔

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
1/19/15, 5:11 PM
#2

Vågar jag det? Har knappt kunna sova sen fred natt. Var inne på en sidan youareneverforgotten, då när jag fick läsa på om allergier. Och där stod det även om ataxi . Men klarade inte då av att läsa allt. Jag vet i mitt hjärna att det kan vara så att hon har det. Men mitt hjärta säger att det kan vara nåt annat. Finns det inga andra sjukdomar som ger liknande symptom , som klumpighet och desorientering ? Ska titta på filmen strax.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

redstaryena
1/19/15, 6:20 PM
#3

Har Skickat dig PM

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Waymore_Hoss
1/20/15, 11:15 AM
#4

Inte för att vara pessimist men tidigare ägarens handhavande av hunden behöver inte ha påverkat hundens mentalitet negativt. Många av dessa blandraser har rent ut sagt kass mentalitet. De kan ofta härstamma från pitbulls och amstaffs som varit direkt farliga för människor eller haft andra mindre trevliga beteenden. Utöver det kan det finnas inkorsning av skarpa bruksraser vilket gör att hundarna kräver en oerhört kunnig ägare. Rent generellt är det inte de bästa hundarna som används i blandrasaveln.

Jag vet inte hur bra koll du har på den här blandrasaveln men en del av hundarna som används i avel gör en mörkrädd.  Det behöver inte vara ataxi du har att göra med, det är möjligt att det inte ens finns amstaffblod bakom din hund.

vallhund
1/20/15, 7:24 PM
#5

#4 Visst är det möjligt, o förhoppningsvis troligt att TS hund inte har ataxi. Gendefekten har ju varit kartlagd i flera år nu så det borde inte kunna födas hundar som är affected, men vem vet, speciellt när det gäller en hund från den uppfödaren?

Själv är jag inte sådär jätteinsatt förutom att jag var med på hela resan med Pluto. Den resan vill ingen vara med om.

Liknade defekter som AST ataxi finns hos staffar samt ambulls.

Med dagens DNA teknik finns det ingen ursäkt för att producera valpar som riskerar att drabbas.

Vi borde oxå lägga krut på att inga valpar skall behöva födas med Dermoid Sinos eller Spina bifida.

Kom att tänka på den här tråden:
http://hamster.ifokus.se/discussions/54b9331bce12c40b0f00546c-parning?participating-1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
1/20/15, 9:20 PM
#6

Imorgon är det dags i alla fall…Och klumpen i magen, känns lite lättare att bära. Jag har tänkt det värsta (fungerar så i de flesta lägen) men nu hyser jag hopp. #5 allergierna gör henne illa både fysiskt och psykiskt. . Det känns som en never ending fight. För ibland är det mindre besvärligt, ibland mer.. Och i de stunderna har jag funderat på att det kanske vore bättre att låta henne somna in . Tycker som du, att det är minst lika viktigt att kämpa emot detta också .

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Mischa
1/21/15, 8:55 AM
#7

Det behöver ju inte vara det allra värsta heller, du kanske kommer därifrån med en diagnostiserad öroninflammation. Den enda Amstaffen med ataxia som jag lärt känna fick somna in innan sjukdomen eskalerande och det var en rätt sen debut. Men eran resa har inte varit lätt vad det låter som.

≧◔◡◔≦

Benjis
1/26/15, 12:04 AM
#8

Mamma är d du som skrivit!Det är min hund med och jag bestämmer åxo över henne.

redstaryena
1/26/15, 12:43 PM
#9

Är du här! ? Vi tar det när du är tillbaka från farmor och farfar

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Upp till toppen
Annons: