Annons:
Etikettallmänt
Läst 2151 ggr
[Majbot]
5/6/15, 11:51 AM

Hälsa på kennel

Hej alla glada!

Om ett par veckor är det äntligen min tur att få hälsa på en staffordshire bullterrier kennel för att hälsa på valparnas föräldrar samt kika på de två hanarna som finns då det är främst en hane jag är ute efter :)

Min första hund köpte jag via min pojkväns familj så jag fick aldrig gå igenom "förhörsstadiet" så att säga som en gör då man köper från en vanlig kennel. Jag har redan talat med uppfödaren på telefon och fått berätta om mig själv, min nuvarande hund, min livssituation, varför jag vill ha just en staffe osv osv. 

Jag söker här främst tips och råd inför besöket och ni får jättegärna dela erfarenheter samt berättelser från då ni besökte er valp för första gången. Sedan innan har jag sammanfattat ett dokument för mig själv om hundens historia, mentalitet och annan väsentlig information, samt jag har skrivit ner frågor som jag har till uppfödaren om föräldrarna gällande demodex, L2-hga mm.

Annons:
Mysisa
5/16/15, 9:13 PM
#1

Var dig själv och låt besöket flyta på naturligt

minavitas.wix.com/kennel

[spetsen]
6/29/15, 10:24 AM
#2

Försök att slappna av och se det inte som ett korsförhör, ofta så är det inte som en intervju utan man sitter mest och pratar och försöker få en känsla för varandra :)

[Majbot]
6/29/15, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det gick hur bra som helst, har nu haft hemma Floki i lite mindre än en vecka och jäklar vad det är krut i honom haha ;)

[spetsen]
6/29/15, 10:05 PM
#4

Skönt! Såg nu att tråden var lite gammal :P 
Vilken söt liten krabat!

NinniH
6/30/15, 7:50 AM
#5

Men vilken liten goding! Nu blev jag ännu mer valpsjuk! 😍


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: