Annons:
Etikettövrigt-och-ot
Läst 2238 ggr
Ixectrona
2015-05-07 19:17

Man tar livet av sig när hans hund avlivas

Det danska rasförbudet har hittills dödat flera tusen oskyldiga hundar, och nu också, en människa.

Hunden Zanto anklagades för att vara en förbjuden ras, och ägaren Dan fick en vecka på sig att bevisa att han inte var det. (Såhär beter sig inte civiliserade människor. Du blir anklagad - DU ska bevisa att du är oskyldig, annars…
Hur kan länder från Danmark bete sig så, år 2015?)

Han kunde inte göra det, och fick då säga farväl till sin hund under två timmar, innan polisen tog bort honom. Dan klarade inte att leva utan Zanto, så han tog livet av sig genom överdos.

Det här får vara nog nu.

http://ekstrabladet.dk/nationen/tragedie-da-politiet-tog-dans-hund/5532157

Annons:
NinniH
2015-05-07 19:55
#1

Så himla tragiskt! Jag fattar inte hur dessa myndigheter fortfarande kan tycka att rasförbud löser "alla problem"..


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

vallhund
2015-05-12 10:37
#2

Värsta sortens snyftjournalistik.

"Kan godt følge den mand, der har følt, det var det eneste han kunne overskue. Man får trods alt samme følelser for sin hund som for en baby!

- Og hvordan ville en mor ikke reagere hvis hendes barn blev taget fra hende?"

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

catcult
2015-05-14 04:39
#3

#2 Hur menar du? Det är ju en tragedi hur man än vänder och vrider på det. En tragedi som dessutom är värd att skrivas om, då jag är alldeles säker på att väldigt många människor kan relatera.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

vallhund
2015-05-14 21:09
#4

#3 Hur jag menar är inte speciellt svårt att lista ut. Hundar är hundar o inte människobebisar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

catcult
2015-05-14 22:15
#5

#4 Ja, det är ingen som påstått något annat. Det kallas för en liknelse.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

vallhund
2015-05-15 08:57
#6

#5 Urusel liknelse, om det nu var det som avsågs med jämförelsen i artikeln. Att det skulle kosta 2 - 300 000 d.kr. för att få härstamningsbevis/stamtavla på hunden låter som en skröna. Bor man i ett land där vissa raser är förbjudna ser man till att inte skaffa sig sådana som ev kan utpekas som förbjudna, enklast genom att skaffa sig renrasiga hundar med stamtavla.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Natchie]
2015-08-08 14:18
#7

Men det är många hundar som redan fanns i dk när förbudet kom som har 'mördats' ( jag anser iaf att d sättet att döda hundar på är mord-fruktansvärt vidrigt o helt oförsvarbart- borde vara strängt förbjudet enligt mig-så ser jag på d iaf!!!!

Upp till toppen
Annons: