Annons:
Etikettraser
Läst 1932 ggr
lillastaden
2016-05-15 14:35

Amerikansk bulldog

Hej jag och min sambo har sedan en tid tillbaka funderat på att skaffa en amerikansk bulldog i framtiden. Vi vart förtjusta i rasen när vi hämtade våran fralla kille som valp och uppfödaren hade en så himla go ambull tik. Men eftersom rasen inte är jätte vanlig där vi bor skulle vi gärna få höra vad ni med erfarenhet av rasen har att säga? Allt från hur de är att hitta en bra uppfödare till sjukdomar , lynne & aktivitetsgrad? Har som sagt en fralla kille sen innan som är avlad på ett sundare sätt med sportigare kropp och längre nos utan andningssvårigheter och mycket energi. Vi la ner mycket tid på att hitta en sund fralla och är medvetna om att rasen har en del problem därför lägger vid stor vikt på att även nästa hund vi skaffar har sunda ideal och möjligheterna för sig. Hoppas på att ni kan hjälpa oss:)

Annons:
tiger tok
2016-06-14 19:19
#1

Våran kille kan lätt ta en promenad på två timmar, men kanske inte när det är som varmast på sommaren… Han charmar alla som träffar honom och är otroligt underbar och speciell! Han är envis men på ett charmigt och inte jobbigt sätt! Kan inte annat än säga att det är en underbar ras och den verkar passa er som handen i handsken!!!!!! Han har inga övriga problem med hälsan, förutom andningen under dem varmaste tiderna på sommaren, men envisas med att ligga i solen ändå?! (min kille, Chubben är dock hälften engelsk bulldog men den spelar enbart in i utseendet!!!!!!)

tiger tok
2016-06-14 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

vallhund
2016-06-16 11:59
#3

Det finns ju olika slags ambull, allt från smidiga muskelpaket till de som ser ut mer som engelsk bulldog, som hunden i #2 .

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: