Annons:
Etikettraser
Läst 1818 ggr
Lucia999
2017-01-28 19:33

Cane Corso?

Ciao! Har länge varit kär i Cane corso's utseende och tycker att de verkar va en härlig ras. Har dock inte hittat så (enligt mig) bra med info. De jag hittat har varit från SKK, men jag tycker att de ibland kan överdriva beskrivningen av Bullhundar. (Tror inte jag är ensam om de) och jag säger absolut inte att de ljuger så snälla tjafsa inte om de. Ska jag va ärlig så säger alla källor olika om hunden. Vissa säger kamphund, jakthund, familjehund eller bullhund vilket jag tror de är. Eller är den alla? Jag är lite förvirrad.. Iallafall jag skulle vilja ha så mycket info om rasen som möjligt, säger inte att jag ska köpa en för jag kan inte mycket om rasen, men skulle älska at veta lite om den. Vill veta allt från beteende&emotion till priser. Funderar på hund och denna rasen fångar intresse. Bor på en gård med några hästar mitt ute i skogen. Ja å en kompis äger gården och de är för de mesta någon hemma. Men som sagt säger inte att vi ska köpa någon utan vi är bara intresserade. Lucia

Annons:
Herveaux
2017-01-28 19:47
#1

Vad jag har läst så har CC länge fungerat som vakt/gårdshund och även jakthund.
Numera är rasen främst en (aktiv) sällskapshund.

Vad jag förstått så är eller börjar rasen bli uppdelad mellan mer aktiva hundar och mer sällskapliga soffpotatisar.

Har du tittat förbi på RACC´s anslutna kennlar och deras hemsidor?
http://www.racc.nu/grupp-cc.php


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lucia999
2017-01-28 20:14
#2

#1 tack för länken, ska kolla

vallhund
2017-01-28 20:17
#3

Kolla med @Monstermom på Bukefalos(PUNKT)com

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lucia999
2017-01-29 13:57
#4

#3 Är de en lite kunnigare inom CC rasen?

vallhund
2017-01-30 20:16
#5

#4 Dessutom instruktör.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

uffe larsen
2017-03-01 18:53
#6

Jag har en cane corso och den passar bra in i den allmänna beskrivningen av rasen, den är otroligt familjekär, avvikande mot främlingar , alert, något envis mer än dom flesta andra hundar som jag ägt. vaksam och har bra koll på vad som rör sig på tomten, Den skäller den mycket så fort den ser något som inte hör hemma i området vilket kan vara bra och dåligt. Det är en tuff hund och du måste visa att det är du som är ledare ganska så bestämt, min tik har som jag har tolkat det i alla fall försökt att tänja på gränserna lite då och då, jag vet inte om det är jag som är otydlig i min hantering eller om det är ett drag hos rasen men om jag jämför med mina tidigare hundar så tycker jag att det är så.

Annons:
vallhund
2017-03-01 19:09
#7

#6

Dags att läsa lite uppdaterade teorier om ledarskap o dominans o annan gammal skåpmat??

http://dogma.nu/artiklar/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: