Annons:
Etikettallmänt
Läst 1964 ggr
Alexndr
5/11/18, 10:44 AM

Bullterrier eller Staffy

Hej,

Har tillsammans med min flickvän funderat på att skaffa hund nu i några år och vi har varit mest intresserade av bullterriern eller staffyn. Kunde någon med erfarenhet beskriva hundraserna och möjliga för och nackdelar med att välja den ena över den andra? En kort presentation om oss för att kanske göra det lättare att förstå vad som skulle passa för oss.. Vi är båda 24 år, bor i Storstad i en 2rum+kök lägenhet på ca. 45 kvadrat. Vi anser att vi är relativt aktiva. Jag studerar och hon jobbar skiftesjobb, dock kommer jag inom kommande år troligen själv också börja jobba med "vanligt" 8-16 jobb.

Eftersom vi har funderat på hund redan i över två år inser vi båda vad det innebär att skaffa hund och anser att vi är färdiga för det steget så småningom. Vi har inte haft hund tillsammans dock har flickvännens familj hundar och hon är uppväxt med dem. Vi inser också att ovannämnda raser kanske inte är de bästa "Nybörjarhundarna" men vi är villiga att spendera tid och energi på skolning eftersom vi inte är intresserade att börja med en "Lätt" hund som annars inte intresserar oss över huvudtaget..

Tack för svar!

Annons:
vallhund
5/11/18, 11:27 PM
#1

Vad är en staffy eller menar du 

Staffordshire bullterrier

Staffordshire bullterrier ?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maja2
6/6/18, 8:04 AM
#2

Jag har en staffe som är 5 år, kastrerad hane. Jag har haft honom i drygt ett år. Han är godheten själv, funkar med allt och alla.  Otroligt lätt att ha göra med,  pigg och sprallig utomhus. Jobbar med nosework och spår med honom. Jag hade tidigare en staffe, åxå det en omplacering. Han gick INTE ihop med alla andra hundar, mina andra tre hundar gick han dock ihop med. Den staffen hade oerhört lätt till stress, det har inte min nuvarande. 

Staffen kan ha bekymmer med huden (ingen av mina har haft det)  höfter och armbågar ska man åxå kolla upp i linjerna när man väljer uppfödare

karlsson123
8/28/18, 11:38 PM
#3

Hur kommer det sig att ni väljer mellan Staffe och Bullterrier?  Har  ni någonsin träffat någon Staffe eller Bullterrier?
Mvh

Upp till toppen
Annons: