Annons:
Etikettallmänt
Läst 1964 ggr
Alexndr
5/11/18, 10:44 AM

Bullterrier eller Staffy

Hej,

Har tillsammans med min flickvän funderat på att skaffa hund nu i några år och vi har varit mest intresserade av bullterriern eller staffyn. Kunde någon med erfarenhet beskriva hundraserna och möjliga för och nackdelar med att välja den ena över den andra? En kort presentation om oss för att kanske göra det lättare att förstå vad som skulle passa för oss.. Vi är båda 24 år, bor i Storstad i en 2rum+kök lägenhet på ca. 45 kvadrat. Vi anser att vi är relativt aktiva. Jag studerar och hon jobbar skiftesjobb, dock kommer jag inom kommande år troligen själv också börja jobba med "vanligt" 8-16 jobb.

Eftersom vi har funderat på hund redan i över två år inser vi båda vad det innebär att skaffa hund och anser att vi är färdiga för det steget så småningom. Vi har inte haft hund tillsammans dock har flickvännens familj hundar och hon är uppväxt med dem. Vi inser också att ovannämnda raser kanske inte är de bästa "Nybörjarhundarna" men vi är villiga att spendera tid och energi på skolning eftersom vi inte är intresserade att börja med en "Lätt" hund som annars inte intresserar oss över huvudtaget..

Tack för svar!

Annons:
vallhund
5/11/18, 11:27 PM
#1

Vad är en staffy eller menar du 

Staffordshire bullterrier

Staffordshire bullterrier ?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Maja2
6/6/18, 8:04 AM
#2